Annons

Windows CS4 på Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

HKN

Aktiv medlem
Kan man boota om en MBP i "bootcamp" till En windowsdator och köra sin CS4 på denna partition? Kan man få tillgång till hårddisklagrade bilder, som man sparat via iPhoto, eller måste man hålla sig inom "Windowspartitionen" och spara bilder och ladda in bilder som ska bearbetas i CS4 i denna?

Kan man boota om en MBP i "bootcamp" till En windowsdator och köra sin CS4 på denna partition? Kan man få tillgång till hårddisklagrade bilder, som man sparat via iPhoto, eller måste man hålla sig inom "Windowspartitionen" och spara bilder och ladda in bilder som ska bearbetas i CS4 i denna?

Om du skaffar programmet MacDrive så kan du i windows både läsa och skriva till HFS+ partitioner (mac). Så då kan du komma åt filer från din mac-partition. Kan hända att det finns andra program som också fixar detta men MacDrive vet jag i alla fall av erfarenhet funkar bra.

I OS X så kan du läsa och skriva till FAT och FAT32 paritioner. NTFS partitioner kan du endast läsa från och inte skriva till. Dock finns det "stöd" i OS X att både läsa och skriva till NTFS men det är inte "påslaget" och från vad jag läst på internet är det p.g.a att man kan råka ut för att filer på NTFS-partitionen kan blir korrupta när man har läs och skriv för NTFS aktiverat. Observera att det inte är så enkelt som att slå på och av en knapp utan det krävs att man knackar en del kommandon i terminal. Kanske finns nån annan guru som vet mer men detta är i alla fall vad jag kan om saken. :)

Kan man boota om en MBP i "bootcamp" till En windowsdator och köra sin CS4 på denna partition?

Svar: Ja, det kan man. Men det kräver givetvist att du har en windowsinstallation (och även CS4 licens för windows tror jag, det är nog inte samma som till mac) till CS4.

Lycka till!

Senast ändrad:
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto