Annons

Windows 8 - USB problem Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
hej

Jag har uppdaterat till w8 och NX Wiev 2 men datorn känner inte igen min stenålders D70s eller d3000. Jag har försökt att hitta drivers men har inte hittat några - tips?

/ Henrik

hej

Jag har uppdaterat till w8 och NX Wiev 2 men datorn känner inte igen min stenålders D70s eller d3000. Jag har försökt att hitta drivers men har inte hittat några - tips?

/ Henrik

testa alla usb portar på datorn om de inte funkar testa uppdatera drivrutiner för usb portarna..annars får du söka drivrutinerna i mappen old om du gjorde en uppgradering med att spara filer och inställningar / mvh jonas

Tack för tipset...

MEN

Nu har jag testat min D70s och en D3000 i sammanlagt fem olika datorer med W8, W7 och Vista. Varav en av datorerna är den jag använt fram tills nyligen (har fungerat med kameran de senaste fem åren). Jag har installerat olika varienter av NX... Ingen av datorerna känner igen någon av kamerorna... Om det vore kabels så skulle väll inget hända?

Vad har hänt?

?

Om det inte fungerar i någon av datorerna oavsett OS, och du använder samma kabel för båda kamerorna skulle jag nog starkt misstänka kabeln ;)

Trasiga kablar har ställt till mycket elände här i världen!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto