Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Windows 7 och Canon eos 30d?

Produkter
(logga in för att koppla)

bildstina

Aktiv medlem
Har ny dator med Windows 7 och en Canon eos 30d. När jag sätter i usb-kabeln känner inte datorn igen kameran. Var ska jag ladda ner drivrutiner så att datorn känner igen kameran?
 
på canons hemsida verkar det inte finnas några till Win7. enklast (och billigast) är nog att skaffa en kortläsare för minneskortet.
 
Fast jag läst någonstans att det inte är att rekommendera att ta ur minneskortet ofta pga att det kan komma in damm och skräp.Hiitade via sidan brothersoft.com downloads till vad det verkade även eos 30d, men blir osäker då det inte finns den möjligheten på Canons hemsida... Blir frustrerad, vill ju kunna använda kameran som vanligt
 
Läste att någon sa att man kan hämta hem drivrutin för Windows Vista och att det ska fungera. Men ska man hämta Windows Vista eller Windows Vista 64-bits? (Jag har Windows 7 64-bitars) Känner mig vilsen.
 
Har Win 7 -64 och min 30D funkar och dyker upp i utforskaren.
Har EOS utillity installerat.
Vet att jag hadde problem med en gång i tiden att den inte dök upp men det fixade sig med en uppdatering av firmware'n. har 1.0.6 på min
 
jag fick inte en 5d att funka med vista 64 bitar, men med den nya versionen av Utility så funkar det, den som kom med 7d. Bör funka med Windows 7 också, finns att ladda ner från deras hämtningscenter under support på canons hemsida.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.