Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wimberly Sidekick + Arca-swiss

Produkter
(logga in för att koppla)
Pongu skrev:
Tusan också... Det måste bli ett sånt... Måste köpa möbler... Nej, jag måste ha ett nytt stativhuvud! Det måste ju flickvännen förstå..? ;-)

/Pontus

Hehe, ja hälsa från mig att det bara är att infinna sig:)

Jo det nya huvudet ser ju lite smäckrare ut, kanske. Måste se till att få testa ett sådant, men kanske man (som sagt) borde avstå;)
"Viktlösheten" ser ju lockande ut även om jag inte har det primära behovet.

Mvh Niclas,

Jag kan garantera att ingen kommar att ångra ett köp av ett wimberleyhuvud.. jag hade inte ens ångrat mig om jag hade betalt 10 000 för det.. sån skillnad är det mot ett vanligt stativhuvud.

/Nicklas =)

Nicklas77 skrev:
Jag kan garantera att ingen kommar att ångra ett köp av ett wimberleyhuvud.. jag hade inte ens ångrat mig om jag hade betalt 10 000 för det.. sån skillnad är det mot ett vanligt stativhuvud.

/Nicklas =)
Du har aldrig saknat möjligheten att sätta dit kameran med normallins?

Upplever du den aldrig som lite klumpig?

Mvh Niclas nyfiken...:)

Niclasfoto skrev:
Du har aldrig saknat möjligheten att sätta dit kameran med normallins?

Upplever du den aldrig som lite klumpig?

Mvh Niclas nyfiken...:)

Hej

Visst.. den väger lite, men det har man igen 100 ggr om när man väl står ute i skogen och fotar med det. I mitt fall så har jag inget blystativ och då blir det sammantaget inte så tungt.

Vid ett par tillfällen så har jag plåtat vidvinkel med wimberleuskallen.. om man har en fästplatta på kamerahuset så är det bara att sätta på den som om det vore en vanlig kula.

/Nicklas

Janne H skrev:
Har du bara ett stativ ;-)

/elakajanne

Hehe, har ett men det matchar nog inte ens ett sådant huvud till rättvisa.. så då kan man säga att jag endast har IGNET stativ...hehe,,

Tror nog aldrig det blir ett sådant huvud för mig.. osäker på om det passar mig och mitt fotograferande.. För mitt huvudsakliga fotande så passar ingetINGET trebensstativ..

Men det hade såklart varit berikande att testa:)

Mvh Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar