Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

wifi SD-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

eek

Aktiv medlem
kommit fram till att jag absolut inte ska ha en studio session till utan dator och "automatisk" överföring och i mitt fall är det enda alternativet är SD kort med trådlöst nätverk, men bör va med direkt kontakt minneskort - bärbar dator, inte via router.. för även funka på ute på location.

först har eye fi några sånna kort överhuvudtaget?
har ju börjat dyka upp några andra också..toshiba hade jag för mig skulle ha allt detta..(dock va det via webserver)
finns det några andra? och finns det idag?


/Erik
 
I Eye-Fis senaste version (eller om det bara är en mjukvaruuppdatering) så kan kortet skapa ett nätverk i kameran som en dator kan koppla upp sig mot.

[edit]Man måste köpa Eye-Fi Pro för att slippa dator. Kolla tex denna video: http://www.youtube.com/watch?v=H84EpXXcG_o
Och är flera på väg till marknaden. Är ju även på väg en specifikation till just trådlösa SD-kort, men den anser Eye-Fi inkräktar på deras lösningar. Så de försöker stoppa den, så kanske tar ett tag... [/edit]
 
Eye-Fi Mobile X2:
under menyn man behöver så stod det hem router.

Pro kortet verkar funka direkt men till ipad..(med massa apps) men jag kommer ha vanlig pc bärbar..

några andra kort?


eller det finns inte nån liten usb router eller som kan skapa ett trådlöst som sedan ett billigt vanligt eye fi kort kan koppla till..
 
enda usb router jag hittade va denna (på internet, hittade inget att köpa), men samtidigt om det finns eller kommer kort med direkt trådlös kontakt så är ju det smidigare och billigare säkert..

http://reviews.cnet.com/routers/synet-windy31-usb-wireless/4505-3319_7-32909973.html


frågan är om det nya toshiba verkligen blir helt automatiskt..så man inte måste sitta och ta över alla bilder från webservern till nån mapp och sen ha automatiskt inlägg i LR.
 
Eye-Fi Mobile X2:
under menyn man behöver så stod det hem router.

Pro kortet verkar funka direkt men till ipad..(med massa apps) men jag kommer ha vanlig pc bärbar..

några andra kort?


eller det finns inte nån liten usb router eller som kan skapa ett trådlöst som sedan ett billigt vanligt eye fi kort kan koppla till..

Vill inte låta allt för dryg, men läs lite mer på sidan!
Från deras sida: "Enabling Eye-Fi Direct Mode provides you with the freedom to send photos and videos directly to your computer. By enabling Eye-Fi Direct Mode, your Eye-Fi card will broadcast a pre-defined wireless network that your computer can use to receive photos and videos from the card. In order to make use of Eye-Fi Direct Mode on your computer you will need to be sure you have the following before you begin."
Och dessutom finns fullständiga instruktioner, ska funka med både mac och win.
 
Vill inte låta allt för dryg, men läs lite mer på sidan!
Från deras sida: "Enabling Eye-Fi Direct Mode provides you with the freedom to send photos and videos directly to your computer. By enabling Eye-Fi Direct Mode, your Eye-Fi card will broadcast a pre-defined wireless network that your computer can use to receive photos and videos from the card. In order to make use of Eye-Fi Direct Mode on your computer you will need to be sure you have the following before you begin."
Och dessutom finns fullständiga instruktioner, ska funka med både mac och win.

nej, du är inte dryg, men jag har försökt förstå mig på deras sida..men den är hopplös..
inte nånstans står det att det funkar till bärbara datorer i direct mode, utan bara ifone, andioid, ipad osv..


men jag får väl ringa en butik i morgon och fråga..vore schysst om det funkar med deras billigaste kort..

tack för svar ändå..
 
Senast ändrad:
nej, du är inte dryg, men jag har försökt förstå mig på deras sida..men den är hopplös..
inte nånstans står det att det funkar till bärbara datorer i direct mode, utan bara ifone, andioid, ipad osv..


men jag får väl ringa en butik i morgon och fråga..vore schysst om det funkar med deras billigaste kort..

tack för svar ändå..

Håller med om att deras sida är keckigt och snurrigt uppbyggd.
Här har du i alla fall deras tutorial på hur det fungerar: http://support.eye.fi/features/direct/enable-direct-mode-to-computer/
Bara följa steg för steg om du har deras Eye-Fi Mobile X2.
 
okej, så connect x2 som har direct mode enligt nedan, men det funkar bara till iphone & ipad osv..
http://uk.eye.fi/products/compare-cards

däremot mobile x2 funkar direct mode till dator med jpg..
Pro samma fast den tar raw också..

är det rätt uppfattat`?


:)

Enligt det där så skulle ju connect fungera med dator också. Direct mode är det som gör att det fungerar. Verkar som enda skillnaden mellan connect och mobile är kapaciteten...
 
Enligt det där så skulle ju connect fungera med dator också. Direct mode är det som gör att det fungerar. Verkar som enda skillnaden mellan connect och mobile är kapaciteten...

jag får dubbel kolla i morgon med nån försäljare, men tusen tack för hjälpen..känns som att jag har ett mer hum om skillnaderna och hur det funkar nu än innan..

/Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.