[QUOTE/]
"2 Anslutuit XTn till hemmanätv, prova appen, fungerar detta är allt frid&fröjd.
Gör det så, kan man även använda en router som "förstärkare",
placeras som wififörstärkaren, här kan man även tänka sej att koppla upp
en accesspunkt i en nätverkskabel och sen nästan sitta hemma.
Strömförsörjningen blir då ev lite mera avancerad."
//MW[/QUOTE]
Jag är ganska säkert att det inte kommer att fungera på det sättet MW. Jag laddar ned PC AutoSave nu samtidigt som jag skriver det här för att kunna med säkerhet bekräfta att det fungera eller ej med jag står fast vid att jag tvilar starkt att det ska fungera (vilket är synd).
Att koppla upp en XT-1 till ett hemmanätverk är enkelt: Set-Up 3/PC Auto Save Settings/Manual Setup/Select from network list! Välj ditt nätverk. Klart!
Grejen är dock att när man trycker "OK" för koppla upp sig försöker kameran att hitta den PC eller Mac där Fujifilms Auto Save mjukvara är installerad.
Om ded inte hittar ded inom ett par minuter ger den upp.
Det finns inget sätt att samtidigt få XT-1:an att själv skapar ett eget nätverk vilket behövs för att den ska kunna kommunicera med och kontrolleras av appen "Camera Remote". Tyvärr så kan man inte ta bilder med Auto Save.
Däremot om en wifi förstärkare skulle kunna upptäcka och förstärka XT-1:ans wifi är det en annan storyn.
Update// Fujifilms mjukvaran Auto Save hjälper inte alls att lösa Lennarts problem. Dessutom är det inte mycket "Auto" över programmet!
Jag trodde att det skulle automatiskt överföra bilder när jag tog de, på samma sätt en tethered kamera skulle. Min snart 12 år gammal Canon D60 är kapabel till detta (men inte via wifi). Tyvärr så fungera Auto Save inte så utan efter det att man ha tagit bilder måste man öppna galliet i kameran, bläddra till PC Auto Save och start funktionen. Kamera försöker då överföra alla bilder du ha på din SD kort (båda raw och jpeg).
Det ska också nämnas att medan kamera är kopplad till appen "Camera Remote" kan man inte ser eller på något sätt påverka några inställningar på kamerans meny. Det kan bara styras via appen.
Lennart här är en link till en blog (på engelska) där skrivbenten beskriver sina erfaranheter med en XT-1 och en ipad.
http://f-sunny.com/x-t1-and-fujifilm-camera-remote-app/
Förresten Lennart när du försöker hoppla ihop de ser till att båda din 3g/4g och wifi på ipaden är avstängt. Appen "Camera Remote" bör starta din wifi automatiskt. Så fungera det på min Note II i allafall.
Good luck.