Annons

Western Digital TV HD Media Player

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars.F

Aktiv medlem
Hej
Har letat efter nån pryl för att kunna visa bilder på TVn. Hitta denna Western Digital TV HD Media Player. Är det nån som har erfarenhet av den? Det är skapligt pris iaf på den.

/Lars
 
Hej
Har letat efter nån pryl för att kunna visa bilder på TVn. Hitta denna Western Digital TV HD Media Player. Är det nån som har erfarenhet av den? Det är skapligt pris iaf på den.

/Lars

Tycks sitta samma Sigma-chipset i denna box som t ex mediaspelaren Popcorn Hour. I så fall är den inget vidare på att visa högupplösta bilder. Bra på film, men kass på stora och många bilder. Långsam inläsning och dekodning och inga bufferts för att kunna göra snygga övergångar mellan bilderna.

Jag mistänker att Playstation 3 och AppleTV etc är betydligt bättre, men såklart också mycket dyrare. Det har visats upp en annan enhet anpassad för högupplösta bilder men jag minns inte namnet på produkten och förmodligen har den inte haft någon större framgång eftersom den inte gjort mycket väsen av sig. Ska länka till den i tråden om jag hittar den igen.
 
Jag har sneglat på PS3, den har ju andra fördelar också ( grabben skulle iaf bli glad :).
Borde finnas en marknad för billiga enheter som kan visa bilder. Nu när det börjar bli skaplig upplösning på tv
 
Hej
Har letat efter nån pryl för att kunna visa bilder på TVn. Hitta denna Western Digital TV HD Media Player. Är det nån som har erfarenhet av den? Det är skapligt pris iaf på den.

/Lars

Köpte en WD TV för ett par månader sedan. Har 1000 tals JPEG och TIFF bilder på en usb hårddisk. Tycker att den fungerar klockrent. Mycket bra bildkvalitet på min plasma tv där jag kopplat den med hdmi kabel.
Bildväxlingen går snabbt och smidigt. Fungerar även bra med TIFF bilder. Det är också lätt att hitta bilderna om man ordnat upp dom i mappar, blir samma som på en dator. Går även att söka bilder med en sök funktion. Sedan får man ju allt annat på köpet, då man kan se HD filmer och lyssna på musik.
Mycket prisvärd liten pryl!
 
Jag tror att den anpassar bilderna så att det blir rätt storlek. Själv brukar jag plugga in ett USB-minne i X-box 360, det fungerar också smidigt.
 
Hur gör ni?

Jag har en Popcornspelare, och jag tycker att den ger bra kvalitet på mina bilder. Däremot vet jag inte hur jag ska få den att spela upp fler filer i rad eller låta mig stega fram på ett smidigt sätt. Jag måste alltså välja varje jpeg för uppspelning på samma sätt som jag väljer att spela upp en film.

Har jag missat något? Tacksam för tips.

Ulf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.