Annons

Welcome home...

Produkter
(logga in för att koppla)
samma med 50FA1.4. jag fick en del prob med just fokusen inte förstår vad man vill att den ska fokusera. Och precis som du skrev, höger/vänster punkterna verka vara bättre än den i mitten.

jag la in en billig split screen och med det så ser jag om den är rätt fokuserad elr ej.

cam_oai skrev:
samma med 50FA1.4. jag fick en del prob med just fokusen inte förstår vad man vill att den ska fokusera. Och precis som du skrev, höger/vänster punkterna verka vara bättre än den i mitten.

jag la in en billig split screen och med det så ser jag om den är rätt fokuserad elr ej.

På DPreview så ser jag ett flertal personer som haft fokusproblem på just 50/1,4.. Kan mycket väl vara så att K10'ans autofokus, med fullframe objektiv (Dvs FA), har lite svårare att fokusera då man inte har den coatingen på linserna som DA objektiven har. Dvs lägre kontrast genom linsen (FA).

Kan vara i kombination med ocentrerade autofokusområden, som i normala fall med kontrastrika DA-objektiv funkar som det skall, men med FA-objektiv så börjar det stöka..

Vad vet jag. När det funkar så presterar FA'31an fantastiska bilder!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar