Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webhotell

Produkter
(logga in för att koppla)
10.79 USD per MÅNAD för 50MB??? Billigt?????

Jag betalar 5.9 USD per månad för 500MB, 500 email addresser och 50GB transfer per månad...
 
Tack för tipset.
Verkar OK men kostar 101.40 USD om året om man vill ha FTP.

Hittade den här idag:
http://www.dr2.net

Kostar 40 USD om året för 150 MB.
Verkar mycket bra.
Har eget användarforum.

Bo
 
altså om man vill ha en anonym ftp med fast IP. FTP för uppladdning av filer ingår givetvis i priset!

Sen är det det där med transfer. one-hosting.com har 50 GB transfer i månaden. Den som du länkade till har 5 GB transfer i månaden. Har man mycket bilder så rasar megabyten iväg fort...
 
dessutom så har one-hosting.com stöd för "web directories", som gör att man kan skapa underkataloger med egen FTP access (Eget login), som man sen går till genom att ange addressen url.se/webdirectory

Det är smidigt om man vill göra "undersidor" som t.ex. olika personer kan lägga upp egna hemsidor på. T.ex...
 
sen har one-hosting.com ett affiliate system som gör att man får 20 dollar för varje kund man refererar. Gissa varför jag pushar så mycket för dom :) Fast dom är verkligen bra! (Om du väljer one-hosting, snälla gå via nån av mina länkar :))
 
Uffe_Nordholm skrev:
Av flera anledningar har jag valt lösningen jag har med route. Först och främst tänkte jag inte på någon annan möjlighet när jag satte igång med att få igång en egen server. Och sedan har jag tre datorer som jag vill ha kopplade till nätet. Låter enklare att använda router än stoppa tre nätverkskort i en dator...

Med risk för att låta som en messersmitt ;) så vill jag bara påpeka att man behöver bara två nätkort å en hub/switch.
ena nätkortet kopplar du till adslmodemet å det andra till hubben/switchen.
fast å andra sidan så är det väl nästan lite krångligt.. fast enligt Felias support så är det ALLTID routerns fel. så därför har jag börjat blåneka till att jag har en sån.. lite jobbigt när dom vill veta ipadressen :(
Har en stand-alone router nu, för att det var det med i min accesspunkt för mitt trådlösa nät.

Men har haft två nätkort i en dator förut å det funkar juh lika bra förutom att jag visste vad jag hade för ip med nätkorten :)

/Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.