Gutta
Aktiv medlem
MWPhoto skrev:
Alltsa, eftersom jag inte har erfarenhet av detta sa vet jag inte exakt vad som ar bast, det ar darfor jag fragar. Jag vill att kunden ska kunna precisera mycket exakt vad de vill kopa. Kanske det fungerar med att bocka for i en omfattande tabell som sedan genererar ett email till mig. Hur kan sedan betalningen ga till pa ett enkelt vis? Kanske jag anvander fel ordval nar jag sager "webhandel"?
Nagonting istil med www.estethia.com ar ok for mig. Dar kan man aven gora bokningar och logga in som kund for privat atkomst.
Det jag behover ar ocksa ett satt att bestalla varor. Hur kan betalningen ga till?
I en hel del program kan man ju generera hemsidor automatiskt och i de flesta fall kan man får filnamnet utskrivet under bilden också. Om du namnger dina bilder på ett bra sätt så har du löst första frågan. Kunden anger helt enkelt filnamnet/en i sitt mail.
Gör en vanlig presentationssida där du även lägger in din mailadress och andra kontaktuppgifter som du vill ska vara tillgängliga så kan kunderna själva kontakta dig. Angående betalning är jag på intet sätt rätt man att råda men faktura funkar väl?
Detta är en så enkel operation så om du inte själv kan sånt här så har du säkert en "grannens unge" eller något i din närkrets som kan hjälpa dig.
Problematiken med en sådan lösning är att det blir lite jobbigare att uppdatera sidan men med en genomtänkt grunddesign kan man göra så att man bara tankar upp ett nytt automatgenererat bildmtrl och låter resten av sidan vara intakt varje gång man vill ändra bilder/lägga till bilder.
Mvh
Jerry
Senast ändrad: