Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

webbhotell-Jalbum

Produkter
(logga in för att koppla)

Kenyi

Aktiv medlem
Hej har en hemsida som jag vill ladda upp och har en fråga till er.

Funkar jalbum med vilken webbhotell som
helst.

Tog kontakt med www.one.com och dom sa att jalbum inte funkar hos dom, utan hänvisade mig till coppermine och blev inte klokare av den sidan.

Ni som har jalbum vad har ni för hotell.
 
Tack för svar..

Angående limpha coppermine så hänger jag inte med hur dom funkar.

Binero verkar helt ok...

Gjorde en sökning på jalbum här på fotosidan och många verkar använda den men inget om vilken hotell dom lägger den på.
Skriv upp lite om vart ni har lagt upp den
 
Jag tycker det låter konstigt att JAlbum inte skulle funka på vissa webbhotell. Jag trodde det var väldigt enkel kod som genereras. PHP är väl inte involverat?

Men jag kanske är helt ute och cyklar, är ju ingen web guru.

Mvh
Anders
 
Jag har förut använt Jalbum på fler webhotell utan problem.
T ex Neno och Exeo.

Har hört att JAlbum använder flash .swf i vissa av sina albumvarianter numera dock om det nu kan ha med saken att göra.

Fast vilket webhotell stöder inte flash?
 
Jag körde jalbum på Surftown innan jag bytte till Binero. Jalbum har inget med Safe mode att göra.
(Jag testade nämligen ett annat album på Surftown som inte funkade p.g.a. att de har Safe mode on.)
 
Jag använder mig utav JAlbum på en av mina sidor som jag har på One.com. Däremot har jag en väldigt enkel variant av JAlbum, och inte den senaste... så jag vet inte riktigt hur det är nu.
 
Jag kör också Jalbum på one och har inte haft några problem hittills (vad jag vet)... Men det beror väl också lite på vilket tema du väljer att ha på ditt galleri då vissa är flashbaserade och andra inte.
 
JAlbum använder bara HTML, Javascript och Flash eventuellt (beroende på vilket "skin" Du använder), alltså sånt som får betecknas som standard i webb-världen.
Vidare så är den kod som genereras av JAlbum BARA bereoende av vad surfarens PC klarar av. Inga som helst speciella krav ställs på webbhotellet!
 
efter att ha läst den här tråden la jag upp lite gamla bilder på min sida med Jalbum, kanonbra och enkelt ju! jag har förut krånglat med massa olika MySQL historier som inte funkat något vidare då jag inte är superslängd på datorer men Jalbum var ju kalaslätt. Tack för tipset!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.