Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
warehouseexpress.com
- Trådstartare Thomas K
- Start datum
joakim d
Aktiv medlem
Det är ett välkänt och etablerat företag, jag handlade själv av dom för ett tag sedan utan problem. Jag kommer inte ihåg hur jag betalade, tror det var kreditkort, men jag kommer ihåg att jag var tvungen att faxa över en kopia på en räkning för att bevisa att min hemadress var korrekt.
abatarphoto
Aktiv medlem
100% seriöst företag. Jag betalade med mitt Visa direkt på sidan.
Sedan har du även livechatt om du behöver fråga om saker dessutom,,t ex fraktkostnad
Sedan har du även livechatt om du behöver fråga om saker dessutom,,t ex fraktkostnad
Bakwetu
Aktiv medlem
De tar kreditkort. Är du förstagångskund så får du skicka ett foto på en elräkning eller dylikt för att bevisa att du bor på adressen. Frakten är max £35. Du behöver inte oroa dig för att de är ett blufföretag som inte skickar grejorna.
Jag köpte själv min 7D, Panasonic Ft-1 och Eye-one display two där för några veckor sedan och sparade ett par tusen på det. Jag beställde på lördag kväll, på måndag morgon fick jag mejl om att de ville ha konifirmering av adress, jag fixade det och orderna gick iväg samma dag, sen hade jag paketet på torsdagen.
Jag hade otur och fick en 7D som inte fokuserar korrekt (kameran var sprillans ny, inte returnerad förut så det var inte Wareshouexpress fel), och efter jag vistat dem testbilder erbjöd de att ordna med transport till UK för service. Jag frågade inte explicit om de skulle stå för frakten, jag antar det med tanke på hur de skrev, men jag ville hellre fixa det i Sverige. De är officiella Canondistributörer och de har inte gråimporterade hus, alltså gäller Canons Europagaranti och då kan jag likaväl lämna in huset här i Sverige för service som i England.
Jag hade ett problem med dem och det var att reservationsbeloppet på mitt konto inte automatiskt togs bort när pengarna väl drogs, som det brukar göra. Det berodde enligt min bank på att den slutliga betalningsordern fick ett annat nummer och datum än reservationsordern och då sitter reservationen kvar i bankens system och fick tas bort manuellt (de försöker förstås inte dra pengarna två gånger). Det har tydligen hänt andra också och jag har påtalat detta för Warehouseexpress, hoppas de fixat detta nu.
Tänk förresten på att England återfår den högre momsen 17,5% från nyår. Den har varit 15% detta året pga krisen
Jag köpte själv min 7D, Panasonic Ft-1 och Eye-one display two där för några veckor sedan och sparade ett par tusen på det. Jag beställde på lördag kväll, på måndag morgon fick jag mejl om att de ville ha konifirmering av adress, jag fixade det och orderna gick iväg samma dag, sen hade jag paketet på torsdagen.
Jag hade otur och fick en 7D som inte fokuserar korrekt (kameran var sprillans ny, inte returnerad förut så det var inte Wareshouexpress fel), och efter jag vistat dem testbilder erbjöd de att ordna med transport till UK för service. Jag frågade inte explicit om de skulle stå för frakten, jag antar det med tanke på hur de skrev, men jag ville hellre fixa det i Sverige. De är officiella Canondistributörer och de har inte gråimporterade hus, alltså gäller Canons Europagaranti och då kan jag likaväl lämna in huset här i Sverige för service som i England.
Jag hade ett problem med dem och det var att reservationsbeloppet på mitt konto inte automatiskt togs bort när pengarna väl drogs, som det brukar göra. Det berodde enligt min bank på att den slutliga betalningsordern fick ett annat nummer och datum än reservationsordern och då sitter reservationen kvar i bankens system och fick tas bort manuellt (de försöker förstås inte dra pengarna två gånger). Det har tydligen hänt andra också och jag har påtalat detta för Warehouseexpress, hoppas de fixat detta nu.
Tänk förresten på att England återfår den högre momsen 17,5% från nyår. Den har varit 15% detta året pga krisen
Senast ändrad:
wfrank
Aktiv medlem
Det är ett välkänt och etablerat företag, jag handlade själv av dom för ett tag sedan utan problem. Jag kommer inte ihåg hur jag betalade, tror det var kreditkort, men jag kommer ihåg att jag var tvungen att faxa över en kopia på en räkning för att bevisa att min hemadress var korrekt.
Så var det nog, kort tillsammans med ett fax gick nog även när jag försökte och inte det jag påstod. Tack för rättelsen.
Similar threads
- Svar
- 2
- Visningar
- 967