Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Wacom Intuos pro S
- Trådstartare Mats G
- Start datum
Mats G
Aktiv medlem
Ringen jag avser är lika stor hela tiden. Den kommer när jag sätter pennspetsen mot Wacomplattan, blir en eftersläpning innan penseln ger effekt.Jag kanske missuppfattar vad du menar, men är det inte inre gränsen för ludd?
Gunnar-E
Aktiv medlem
Nu var det ett tag sedan jag satte upp min wacomplatta, men jag har för mig att det är Windows Ink som ställer till det. Jag hade också problem med att Lightroom hade en fördröjning när jag skulle ändra med skjutreglagen.
Om du googlar på wacom och windows Ink, så tror jag du kan hitta hur du blir av med ringen.
Tog bort en länk då den är för gammal. De har ändrat i Windows Control.
Nu har jag tittat igenom mina inställningar och jag har Windows Ink ikryssat för min wacomplatta.
Det jag har gjort är:
Om du googlar på wacom och windows Ink, så tror jag du kan hitta hur du blir av med ringen.
Tog bort en länk då den är för gammal. De har ändrat i Windows Control.
Nu har jag tittat igenom mina inställningar och jag har Windows Ink ikryssat för min wacomplatta.
Det jag har gjort är:
- Skriv Control Panel i sökfältet i menyraden längst ned
- Väljer "pen and touch"
- Väljer "Press and hold" och klickar på "settings".
- Klickar ur "Enable press and hold for right-clicking".
Senast ändrad:
Gunnar-E
Aktiv medlem
Det är inte den panelen som jag menar (jag har också varit där).
I aktivitetsfältet ("Skriv här för att söka"), skriv ordet kontrollpanelen. Då kan du välja ännu en panel. I den panelen så ska det finnas en bild på en penna. I den engelska versionen heter den "pen and touch".
Klicka på bilden med en penna. Då får du upp en liten tabell. Jag har tre stycken alternativ och valde den sista (se img1). Där klickar du på settings och får upp en ruta (se img2). Klicka ur boxen överst och se om det hjälper.
Kommer inte ihåg om man måste starta om.
I aktivitetsfältet ("Skriv här för att söka"), skriv ordet kontrollpanelen. Då kan du välja ännu en panel. I den panelen så ska det finnas en bild på en penna. I den engelska versionen heter den "pen and touch".
Klicka på bilden med en penna. Då får du upp en liten tabell. Jag har tre stycken alternativ och valde den sista (se img1). Där klickar du på settings och får upp en ruta (se img2). Klicka ur boxen överst och se om det hjälper.
Bilagor
Mats G
Aktiv medlem
Det verkar som jag kommit en bit på väg nu med din vägledning. PS verkar funka, men i LR så kan jag inte dra i reglagen bara klicka för att flytta.Det är inte den panelen som jag menar (jag har också varit där).
Som jag saknar W7! Nu är det bara en massa lull lull som hoppar upp på skärmen. Som det rutan där man kan rita som blir till text, fan så irriterande!
Gunnar-E
Aktiv medlem
Du kan testa att klicka ur Windows Ink i Wacom tablet properies (se img3). Tyvärr verkar man förlora tryckkänsligheten för penseln, men det går att dra i reglagen utan fördröjning. Du får lägga till din platta, penna och Lightroom under inställningar. Glöm inte att markera alla tre när du klickar ur Windows Ink, får att Windows Ink inte ska vara aktiverat för dess tre kombinationer tillsammans.
På youtube kan du söka på lightroom wacom och lag, så kan du få en hel del tips på problemet. Där kan man också göra så man får tillbaka penselns tryckkänslighet i Photoshop, men jag har inte sett något för Lightroom.
På youtube kan du söka på lightroom wacom och lag, så kan du få en hel del tips på problemet. Där kan man också göra så man får tillbaka penselns tryckkänslighet i Photoshop, men jag har inte sett något för Lightroom.
Bilagor
Mats G
Aktiv medlem
Tack för dina tips!Du kan testa att klicka ur Windows Ink i Wacom tablet properies (se img3). Tyvärr verkar man förlora tryckkänsligheten för penseln, men det går att dra i reglagen utan fördröjning. Du får lägga till din platta, penna och Lightroom under inställningar. Glöm inte att markera alla tre när du klickar ur Windows Ink, får att Windows Ink inte ska vara aktiverat för dess tre kombinationer tillsammans.