Annons

Vuescan för Monolta

Produkter
(logga in för att koppla)

BÅS

Aktiv medlem
Vuescan för Minolta

Har sedan en tid en Minolta Dual II har sökt på detta forum och läst en del om Vuescan som ersättare. Vad är Er uppfattning är det värt att satsa 2-300:- pix för detta prgm. Eller finns det någt annat? Vad är de största fördelarna med Vuescan kontra Minolta orginal?

Senast ändrad:
Hej

Japp det är det.

Har sålt men II o har en III nu, då är den medföljade programvaran bra. Men den till II är inte så bra.

Vuescan gör att du kan scanna alla bilder i ett svep. Jag hittade inte hur man gjorde med II:an.

DVS man kan ange 1-4 o lämna datorn tills den tuggat alla 4:a bilderna.

Roine

hej

i III:an ja, men har du provat i dual scan 2:s programvara? Om så, så måste det skilja i olika serier i så fall. Den frågan var rätt het på forumt då den kom.

Roine

hmmmm

Så det kan vara! Undrar om det var fler än jag som bommade det! Vuesvcan gick i vart fall som smör i solsken.

Vuescan kan man ju testa för att se före man köper.

Roine

Jag tycker Vuescan är snudd på nödvändigt till Scan Dual II. Dels för hastigheten, Vuescan både skannar snabbare och minimerar onödigt körande med släden. Och dels för förmågan att ställa exponeringen, speciellt när man skannar negativ.

Sen jag köpte Scan Dual III har jag dock aldrig använt Vuescan, där är alla brister åtgärdade.

ANNONS