Annons

Vridbar LCD - bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

gitte edelman

Aktiv medlem
Öh, jag har kört fast i köp av kamera till min nybörjare till dotter. (Födelsedag i helgen...)
Hon är konst stud. och vill ha kamera som hjälp i sina projekt.
Kompakt, liten, ev. filmsnuttemöjligheter.
Jag har tittat och läst och till slut tänkt att PowerShot A620 verkar 'hit the mark'.
Skickar min man till Newcastle och han ringer och meddelar att han blev utskrattad, förstås, och att det var ju en GAMMAL modell...
Nu ska det vara A540.
Jaha, den är ju £50 dyrare - och den har tydligen inte vridbar LCD.

Varför det? undrar jag. Jag tyckte just att den vridbara LCD:n (och närgräns på 1cm!) skulle vara bra om man vill fota tex. små föremål/skulpturer osv. för att få häftiga och inspirerande vinklar. Att fota på stan och gator är väl också kul med en LCD som man kan fota 'runt hörn' med? Eller?

Varför tog dom bort den rörliga LCD:n? Var konstruktionen svag och den pajade lätt ihop?
Var det bara inte populärt?

Hittar A620 på postorder, så nu är jag i valet och kvalet. Köpa den här STENÅLDERS modellen - eller ta den nya dyra - med fast LCD?

Synpunkter? Någon! Hjälp! Hittar inte tidigare tråd som tar upp detta. (Borde finnas forum för tekniska idioters stupida frågor...)

/Gitte
 
Jag har en 620 och det är en bra kamera.
Jag tror att ni är utsatta för försäljarsnack
540 har en mindre bildsensor och kostar mindre i sverige 2780+frakt, 620 kostar 3090+frakt. En bra svensk säljare är http://www.cyberphoto.se/
läs litet på deras sida.
Den vridbara skärmen ser jag som en fördel.
Hans
 
jag har powershot A95 som är en lite tidigare upplaga av 620 och jag stormtrivdes med den som första kamera. den vridbara skärmen ger en möjligheter till ovanliga vinklar långt ner i gräset eller runt hörn, osv och det rekommenderar jag starkt.
 
Tack Hans och Albin!
Betryggande att höra.
Det var ju fin info på Cyberfotosidan!
Man tycker fotoaffären skulle varit mer tjänstvillig - nu blir det ju postorder i stället! Jag beställer A620:an på direkten! (Borde komma inom 24t. Det bästa med England - utom ölet då - är att postpaket, stora som små, levereras hem till dörren.)
Mvh
/Gitte
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.