Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Voightlander

Produkter
(logga in för att koppla)

blenda12

Aktiv medlem
Hej!
Vet någon var man kan köpa Voigtlander Ultron 40mm f/2 II till Nikon? Molfo har ju ingen direkt köpvänlig hemsida för amatörer.

/Magnus

LP-foto säljer iaf Cosina Voigtländers optik med Leicafattning. Om de säljer SLR-optiken också vet jag inte men en sak är säker; om de gör det är de betydligt dyrare än t.ex. Robert White, Ffordes eller Cameraquest. Hos RW kostar den £205 + 17,5% moms, hos CQ $379 + svensk moms (25%). Hos Ffordes £240 inkl moms.

Alla tre är mycket seriösa handlare som du kan handla från utan att vara rädd.

Jag var inne på att köpa ett 58mm Nokton från RW, det skulle med frakt (12 pund tror jag det var) och allt landa på cirka 3349kr. Får väl anses som rätt bra i jämförelse med CZ 50/1,4 som kostar cirka 5500kr. Å andra sidan kostar väl Nikons 50mm/1.4 under 3000 pix.

Tack för tippsen och länkarna.
Är mest intresserad av 40 mm just pga att ha något som e litet och smidigt och nästan en "normal" på en DX.

/Magnus

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto