Annons

Vita K-m slutsåld i Japan

Produkter
(logga in för att koppla)
K-m i vitt är en specialupplaga och endats ett visst antal kommer att göras (jag har sett en siffra på 5 000 exemplar world-wide). De som var reserverade för den japanska marknaden har bokats upp av kunder och fler kommer inte att tillverkas.
Jag tror inte det kommer någon vit till Sverige, det verkar vara endast Japan och USA som får modellen.

Den är iaf stort uppslagen på pentax.se

"Pris och tillgänglighet
Pentax K-m vit med 18-55 mm zoomobjektiv blir tillgänglig i handeln under Februari 2009 och kommer att kosta ca 4995:- kr inklusive moms."

Vi får väl se om den kommer hit, att den går att beställa är inte samma sak som att den finns här - jag tror knappast Sverige har fått en extra tilldelning precis. Sverige är ju knappast en av de största marknaderna...
Men vi får väl se hur många som hinner boka upp den utom-japanska tilldelningen. Den kan ju bli slutsåld utanför Japan rätt snart så jag antar att först-till-kvarnen är det som gäller. Den har fått stor uppmärksamhet i USA och de lär nog boka upp de flesta av de som skeppas utanför Japan gissar jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar