Annons

Vit skiva, vitlackerad board, vart köpa i Sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)

the_Rose

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en vitlackerad skiva i board, eller annat tunnt lagom flexibel skivmaterial, för att använda som utplacerbart golv i hemmastudion.

När jag söker på byggmax finner jag bara ofärgade skivor. Kan någon hjälpa mig med vart i Stockholm man kan köpa vitlakerad board? Det är en standard byggvaruartikel men jag vet inte vart jag skall vända mig här i Stockholm.

Tack på förhand
Mårten

IKEA?
De har ju vit skiva aom baksida i sina köksskåp, finns kaske löst, eller i fyndhörnan.
MEN BYGGVARUHUSEN BORDE HA, eller kunna ta hem, vanlig vit masonit.

Tack för svar men jag tror inte att ni riktigt förstod vad jag menade, jag tar på mig allt ansvar för en dålig beskrivning.

Det jag är ute efter är vitlakerad board, mazonit är väl det mest välkända varumärket för board (precis som folk säger lypsyl om cerat). Det skall användas som golv i studion och behöver därför vara ganska stort, standard storleken är 1.2 x 2.4m och jag tvivlar på att det finns i hobby-butiker.

Det jag söker är tips på Byggvaruhus i Stockholm, gärna i närheten av Solna.

Mvh
Mårten

Testa sök på masonite så hittar du nog bättre ;)

Fredells borde ha sånt.. eller Beijer.
Du kan ju också köpa dig MDF-skivor som du lackar själv ..

[QUOTE
Det jag är ute efter är vitlakerad board, mazonit är väl det mest välkända varumärket för board (precis som folk säger lypsyl om cerat). Det skall användas som golv i studion och behöver därför vara ganska stort, standard storleken är 1.2 x 2.4m och jag tvivlar på att det finns i hobby-butiker.[/QUOTE]

Masonite är en skiva som förekommer i några enstaka tjocklekar, dom vanligaste är 3.2 samt 4 mm
finns oxå i olika storlekar men vanligast är 1224*2440

Jag skulle rekomendera melamin board då det är något hårdare yta än "vanlig" lackad

/stefan

Oj, nu rullade det ju en massa bra tips och förslag, får väl börja ringa runt lite för att se vart jag bör göra mitt inköp.
Tack för alla svar
Mvh
Mårten

Kolla på Beijer; De har ett stort utbud när det gäller snickeritillbehör!

Billigaste alternativet däremot är att köpa en ofärgad skiva och en liter vitfärg ;)

En vit laminatskiva är nog vad du söker.
Dom är rätt tunna och rätt sköra om man tappar grejer på dom.
Melaminboard som nån skrev ovan är i princip samma sak.
Laminat görs av melamin!

Tack alla för era svar, köpte idag ett gäng "lackboard"-skivor på K-rauta i Bromma. Kostade 145kr st för 1.22m x 2.44m.

De ser perfekta ut, tack för alla svar.

Mvh
Mårten

Mårten,

Hur ser dessa ut? Är de matta eller lite reflekterande?
Kommer ev. ett köpa ett par själv till min studio.

De är ganka blankt vita, jag har inte hunnit testa väldigt noggrant men de verkar fungera ganska bra som studiogolv. Mitt enda problem är väl att studion är lite för liten, lite större avstånd mellan bakgrund och objekt skulle behövas för att kunna ta perfekta helkroppsbilder med helvit bakgrund.

Men jag är helnöjd med skivorna.

Mvh
Mårten

Du bar dom väl under armen och tog bussen? ;-)

Hehe, utan bil är det nog ett väl jobbigt uppdrag. Jag har ingen bil men farsan kom på spontanbesök så jag passade på att utnyttja honom lite. Jag är för övrigt glad att vi har hissar modell större i mitt hus eftersom skivorna är större än man tänker sig.

//M

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar