Annons

vit himmel till blå himmel

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Hej, Jag har en bild där jag skulle vilja göra det vita på bilden bra. är det möjligt att göra snyggt? hur isf? jag har CS4

MVH

mycket tacksam för hjälp
 

Bilagor

  • DSC04613_2_2.jpg
    DSC04613_2_2.jpg
    17.1 KB · Visningar: 11,897
Tja, visst går det... men frågan är om det är värt det. Jag tycker din bild är kalas som den är. Himlen ska ju vara ljusare nedtill.

Men om du vill så kan du lägga på ett kurvlager t.ex. och justera ner röd och grön kanal (rött mest) så att det domineras av blått. Sen får du maska in så bara det ljusaste partiet påverkas.

Det finns fler metoder såklart, t.ex. kan du använda Color Range för att markera det som ska ändras...

Ett snabbt 1-minutsarbete gav det här (jag maskade väldigt väldigt slarvigt):
 

Bilagor

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    67 KB · Visningar: 3,511
Tja, visst går det... men frågan är om det är värt det. Jag tycker din bild är kalas som den är. Himlen ska ju vara ljusare nedtill.

Men om du vill så kan du lägga på ett kurvlager t.ex. och justera ner röd och grön kanal (rött mest) så att det domineras av blått. Sen får du maska in så bara det ljusaste partiet påverkas.

Det finns fler metoder såklart, t.ex. kan du använda Color Range för att markera det som ska ändras...

Ett snabbt 1-minutsarbete gav det här (jag maskade väldigt väldigt slarvigt):

Vilket grymt inlägg!! Tack så mycket. Jag förstår inte helt dock hur man kan göra det. Mina CS4 kunskaper är väldigt begränsade. Jag förstår tex. inte vad maska betyder.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.