Annons

VistaPrint - har någon provat dom?

Produkter
(logga in för att koppla)

vonD

Aktiv medlem
Hej!

Är lite fundersam när det gäller det utländsktregistrerade internetfirman VistaPrint.
Har någon provat dom och beställt trycksaker eller vykortproduktion via dom? Visserligen har jag fått hem prover efter ett väldigt tjatande med ett svenskt emailadress, men sedan är det svårt att hitta "nöjda kunder" i trakten. De annonserar även här på Fotosidan.

tacksam för erfarenheter

mvh/Attila
 
Tjaa. visitkorten funkar utmärkt..och de är ju "gratis"... Hurvida vykort och andra trycksaker är har jag dock ingen aning om.
 
Tack för svaret Jeppe!

Vad det handlar om egentligen är rädslan att lämna ut sitt Visitkort-nummer till ett företag som har sitt office på...Bermuda?!?!?
 
Vistaprint dåliga/usla bilmagneter

Deras s.k. bilmagneter håller inte vad de lovar. De trillar av även i stadstrafik. Trycket var nog OK, men att de inte sitter fast är uselt. Jag beställde för nära tiotusen spänn i format A4 och A3. Såg OK ut som sagt, men när de trillar av stup i kvarten och är såpass dyra blir man förbannad. De skulle vara till en stor biltävling. Ska bli mkt intressant att se hur de hanterar reklamationen.
 
Hej, jag har kört både tröja, visitkort och kalender, allt har fungerat bra, mycket bra priser på kalender bl.a.

Visitkort blev ju inte gratis då jag gjorde egen bild :), men billigt, passade på när det var fri frakt.

Inga problem hitills med betalningar, samt att de har ju varit igång ett tag faktiskt.

/Leif
 
I have used them for years and will continue to do so.

Hi Attila,
I have used them for multiple things myself such as, cards, car magnets, etc etc. I have never had a problem with any of the items, neither have I had any complaints about the service level.
I am still using them and I will continue using them in the future as well.

BTW, I did noticed a previous person in this chain complained about the car magnets, my ones never had any problems; they never fell off in any weather or at any speed.
Could it maybe be that I live in the UK and they have a different manufacturer for this country? Or alternatively that the previous person got a "faulty Friday batch"

PS.
The service is extremely good when it comes to delivery, they often understate and over-deliver in their delivery print/times.

Thats my experience, hope that helps
Morgan
 
BTW, I did noticed a previous person in this chain complained about the car magnets, my ones never had any problems; they never fell off in any weather or at any speed.
Could it maybe be that I live in the UK and they have a different manufacturer for this country? Or alternatively that the previous person got a "faulty Friday batch"


Morgan

Trust me, mine are useless. So, I stand with magnets for approx £700 that I cannot use. I'm afraid I do not recommend Vistaprint.
 
Hej!

Är lite fundersam när det gäller det utländsktregistrerade internetfirman VistaPrint.
Har någon provat dom och beställt trycksaker eller vykortproduktion via dom? Visserligen har jag fått hem prover efter ett väldigt tjatande med ett svenskt emailadress, men sedan är det svårt att hitta "nöjda kunder" i trakten. De annonserar även här på Fotosidan.

tacksam för erfarenheter

mvh/Attila

Mugg med foto och etiketter-jättefint! MEN dom är fullständigt sanslösa på att skicka uit reklam på din mailadress!
 
Deras s.k. bilmagneter håller inte vad de lovar. De trillar av även i stadstrafik. Trycket var nog OK, men att de inte sitter fast är uselt. Jag beställde för nära tiotusen spänn i format A4 och A3. Såg OK ut som sagt, men när de trillar av stup i kvarten och är såpass dyra blir man förbannad. De skulle vara till en stor biltävling. Ska bli mkt intressant att se hur de hanterar reklamationen.

Nu har Vistaprint besvarat min reklamation, det ska de ha cred för. De skickar samma order en gång till utan kostnad. Det tackar jag för, men om det är samma vidhäftning som tidigare så får vi använda tejp för att hålla fast dem. Det är nog säkrare med traditionella dekaler/klistermärken som tejpas fast.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.