Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vista eller XP??

Produkter
(logga in för att koppla)
Kör Vista med 4 GB minne och bl a CS3 utan problem.
Visserligen helt nytt moderkort, snabbar bussar mm och Cpu jämför med min gamla pc. Men Vista upplever jag som mycket stabilare än XP.
 
Min man köpte en ny laptop häromdagen med Vista. Jag är inte så imponerad ännu. Men jag kanske är lite teknikfientlig ;-)

Bland annat är jag missnöjd med defragmenteraren i vista, man kan tex inte längre välja vilken disk man ska defragga. Jag tycker att Vista känns lite segare att jobba i också, det känns som om det blir fler klick och fler menyer. Men det kanske bara känns så innan man vant sig.

Sedan så har vi redan fått problem (har ändå bara installerat antivirus och office ännu...) med att Windows update inte fungerar och ger en felkod som jag inte hittar någon info om - så jag har ännu inte lyckats lösa det problemet. Och Microsoft ger ju ingen support.... (jo för 675 kr plus moms eller nåt sånt).

Så jag kommer definitivt behålla XP på min egen dator ett bra tag till. Hade tänkt uppgradera, men nu väntar jag.
 
AKB skrev:

Bland annat är jag missnöjd med defragmenteraren i vista, man kan tex inte längre välja vilken disk man ska defragga. Jag tycker att Vista känns lite segare att jobba i också, det känns som om det blir fler klick och fler menyer. Men det kanske bara känns så innan man vant sig.

Om jag förstått det rätt så jobbar den nya defrag i bakgrunden när datorn inte används, så fort du rör musen så slutar den, jag har suttit framför datorn typ minst 8 timmar om dagen sedan VIC-20 och har väl använt defrag 10 ggr i mitt liv :) De sista 10 åren typ aldrig, så det var en bra nyhet iafall för mig att den sköter sig automatiskt i bakgrunden.
 
Bee skrev:
Ska jag köpa Vista eller XP? Jag får en lite starkare processer om jag kör Vista. Men samtidigt är jag väldigt osäker. Jag har väldigt många program, Photoshop/Illustrator/Indesign CS3, Lightroom 1.1,Genuine Fractals, Macromedia Flash, Dreamweaver, CakeWalk, Corel, m.m. Kommer dom att fungera?

Någon som vet och kan råda mig?

Tack på förhand!
Bee

Eftersom du verkar ha pengar att ösa ur så är det ju sällan ett problem att inte få det värsta som går att uppbringa! OM pengar spelar roll i sammanhanget så är det billigare att köpa en Dual Core processor och lite mer ramminne till den datorn som du har idag. XP är ett underbart operativsystem och Vista blir bara segt om du inte uppdaterar din hårdvara till det senaste som finns att tillgå på marknaden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.