Annons

visa fontstil i photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

mstoltz

Aktiv medlem
Hej

Jo jag använder en gammal version av photoshop dvs CS, ja jag har även cs3, men hur som helst.

När man ska välja en font i listan så brukar man se hur själva denna fonten ser ut, men nu ser man bara namnet på fonten.

Bifogar en fil så ni ser hur jag menar.

Hur ska jag göra för att den ska kunna visa själva stilen på fonten?

MVH
Morgan
 

Bilagor

  • font.jpg
    font.jpg
    16.1 KB · Visningar: 297
Denna förhandsvisning kom i och med CS2. Eller var det verkligen bara en inställning?! Jag minns i alla fall att jag tyckte att denna förbättring var mycket användbar. Skulle inte heller vilja vara utan...
 
Hej

Jo jag använder en gammal version av photoshop dvs CS, ja jag har även cs3, men hur som helst.

När man ska välja en font i listan så brukar man se hur själva denna fonten ser ut, men nu ser man bara namnet på fonten.

Bifogar en fil så ni ser hur jag menar.

Hur ska jag göra för att den ska kunna visa själva stilen på fonten?

MVH
Morgan

Utan att veta säkert så tror jag nog att det inte är en inställning, det kom nog i senare versioner.
 
Denna förhandsvisning kom i och med CS2. Eller var det verkligen bara en inställning?! Jag minns i alla fall att jag tyckte att denna förbättring var mycket användbar. Skulle inte heller vilja vara utan...

Tack. Men vet du om det finns någon inställning att göra för förhandsvisning av fontstilen?

Har för mig att jag har för många år sedan gjort en inställning men kommer inte ihåg hur jag gjorde eller om det var ett program man laddade ner till pc.

MVH
Morgan
 
Tack. Men vet du om det finns någon inställning att göra för förhandsvisning av fontstilen?

Har för mig att jag har för många år sedan gjort en inställning men kommer inte ihåg hur jag gjorde eller om det var ett program man laddade ner till pc.

MVH
Morgan

Kan tyvärr inte hjälpa dig med annat än denna ledtråd... att jag fick det när jag uppgraderade till CS2. Jag gjorde ingen annan inställning.
I Indesign (som jag jobbar mest i) kan man "fuska" genom att markera texten i en textruta och sedan bläddra i fontlistan med pilarna på tangentbordet. Den markerade texten ändras då till aktuell font hela tiden. Funkar tyvärr inte i PS.
 
I alla fall fr o m CS2 kan man själv välja, se bild. Hur det var i CS minns jag inte tyvärr.
 

Bilagor

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    68.5 KB · Visningar: 212
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.