Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa bilder på hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)
ok
hur hyperlänkar man då?

Okej...
När du loggar in på ditt konto one.com, så tittar du i Filemanager(utforskaren) där bör du ha en mapp antingen skapad av dig eller det prog du har använt för att ladda upp dina bilder. I mitt fall så lägger jag dem i mappen images samt det namn jag döper dem till.

Tex. images/lunbysjon i den mappen så läggs det en fil som i mitt fall heter index.html, det är den filen som sedan är själva länken jag hyperlänkar till från min hemsida.
Jag använder mig an Lightroom men principen är den samma för alla album prog.
Lycka till Jocke W
 
Det beror på om du skriver kod eller har ett prog. för att skapa din hemsida.
I one.com så finns det uppe i menyn infoga länk samt ett par under menyer.
Börja med att tex. skriva ett ord BILDER markera ordet högrt klicka på det och sedan välj hyperlänk, därefter bläddrar du fram till rätt mapp och den filen du vill hyperlänka till.
När allt är klart så måste du köra hem sidan ifrån sin orginal plats dvs du kan inte testa hyperlänken i din html redigerare. utan måste köra sidan igenom någon for,m av läsare tex internetexplorer eller vad du nu kör med för läsare.
 
Det beror på om du skriver kod eller har ett prog. för att skapa din hemsida.
I one.com så finns det uppe i menyn infoga länk samt ett par under menyer.
Börja med att tex. skriva ett ord BILDER markera ordet högrt klicka på det och sedan välj hyperlänk, därefter bläddrar du fram till rätt mapp och den filen du vill hyperlänka till.
När allt är klart så måste du köra hem sidan ifrån sin orginal plats dvs du kan inte testa hyperlänken i din html redigerare. utan måste köra sidan igenom någon for,m av läsare tex internetexplorer eller vad du nu kör med för läsare.

funkar fortfarande inte..
 
Jag ville ha något liknande jag också, så jag byggde ett program som gör såna där gallerier. En sida som visar alla thumbnails, och en sida som visar respektive bild. Självklart kan man gå fram och tillbaka mellan bilderna från respektive bild, och tillbaka till galleriet. Se min hemsida www.hoztic.se så ser du hur det ser ut. Tjoa till om du gillar upplägget, ingen vits med att sitta och hålla på ett program om fler uppskattar det :)
 
Jag ville ha något liknande jag också, så jag byggde ett program som gör såna där gallerier. En sida som visar alla thumbnails, och en sida som visar respektive bild. Självklart kan man gå fram och tillbaka mellan bilderna från respektive bild, och tillbaka till galleriet. Se min hemsida www.hoztic.se så ser du hur det ser ut. Tjoa till om du gillar upplägget, ingen vits med att sitta och hålla på ett program om fler uppskattar det :)

Jag gillar de men skulle vilja ha det så att bilderna visas som små fyrkanter, för då kan man blanda både liggande & stående bilder..
 
Vad är det som inte funkar?
För att kunna se om hyperlänken fungerar när man använder ilsoft( one.com- program) så måste man antingen ha sidan uppe på webben( obs glöm ej att uppdatera sidan efter ändringar) eller så finns det under Visa menyn-förhandsgranska.
Vad har du för webb adress till din sida så blir det lättare att förklara.
// Jocke
 
Vad är det som inte funkar?
För att kunna se om hyperlänken fungerar när man använder ilsoft( one.com- program) så måste man antingen ha sidan uppe på webben( obs glöm ej att uppdatera sidan efter ändringar) eller så finns det under Visa menyn-förhandsgranska.
Vad har du för webb adress till din sida så blir det lättare att förklara.
// Jocke

Detta är min sida: www.annasfoto.se

Har testat att lägga in en hyperlänk till galleriet jag gjorde.. men funkar inte..

Vill ha bildgalleriet på första sidan när det väl funkar..
 
Jaa du!!
Det är inte hyperlänken som är felet utan den fil som du länkar till är inte start filen för ditt galleri.
Det är svårt att hjälpa dig när man inte vet hur du har lagt upp albumet samt de tillhörande filerna.
Kolla med någon som kör med simpleviewer hur de har länkat.
// Jocke
 
Kan du se SimpleViewer-galleriet lokalt i en webläsare på din egen dator? Alltså, om du drar den "startfil" du skapar till ett öppet webläsarfönster, funkar det då? Isåfall borde det funka om du länkar till samma fil på din hemsida.
 
ANNONS