Annons

Visa bilder på hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
Vill på ett enkelt sätt lägga in bilder på min hemsida men hur?
Har just nu one.com men gillar inte deras galleri..
Kan man lägga in nåt annat galleri?

/Anna
 
Jag gillar inte heller one´s fotoalbum. Har byggt hela min sajt och egna fotoalbum på one med gratisprogrammet NetobjectsFusion (googla). Netobjects är lättarbetat ungefär som vilket desktoppublishingprogram som helst och erbjuder nästan obegränsade möjligheter att utforma visningen av bilder.
www.fotokonst.net
Mvh Björn
 
Björn jag blev nyfiken o kollade på din sida. Fina verk men sidan var lite konstig. Bilder ligger över den tunna linjen, på en sida till höger o på en sida över linjen neråt o även över texten.
 
Björn jag blev nyfiken o kollade på din sida. Fina verk men sidan var lite konstig. Bilder ligger över den tunna linjen, på en sida till höger o på en sida över linjen neråt o även över texten.

Jag ser att du kör med Safari och Mac. Jag kör pC, men skall ta mej en titt på felet, tack för påpekande.
 
Problemet är att jag vill ha albumet på ett visst sätt..
Skulle vilja ha mindre fyrkantiga bilder som man kan klicka på så förstoras dom.. Finns det nåt sånt?

Sen om jag väljer Jalbum, hur ska jag få in bilderna på hemsidan?
Är det bara att kopiera koden & sen lägga in på hemsidan? Precis som man gjorde med One´s egna album?
 
Ola!
Nu har jag helt tagit bort ramar och linjer. Samt tömt Cromes cacheminne, så nu ser det bättre ut.
Tack för påpekandet!
 
Ola!
Nu har jag helt tagit bort ramar och linjer. Samt tömt Cromes cacheminne, så nu ser det bättre ut.
Tack för påpekandet!

Varsågod, alltid kul att kunna hjälpa till ;-)

När jag kollade igen så flyter bilderna nu istället ned över sidfoten i "Marint1" i en överlagring. Övriga verkar okej.
 
Har du skapat galleriet i Lightroom? Isåfall borde det inte vara svårare än att du med valfritt FTP-program skapar en ny mapp på din hemsida och sedan kopierar alla filer som Lightroom skapade åt dig dit.
 
ne jag har skapat det i simpleviewer och har laddat upp dom på min sida (one.com)
men jag måste väl länka från min sida till galleriet på nåt sätt? men förstår inte hur..
 
Okej....
När du loggar in på ditt konto one.com, så tittar du i Filemanager(utforskaren) där bör du ha en mapp antingen skapad av dig eller det prog du har använt för att ladda upp dina bilder. I mitt fall så lägger jag dem i mappen images samt det namn jag döper dem till.

Tex. images/lunbysjon i den mappen så läggs det en fil som i mitt fall heter index.html, det är den filen som sedan är själva länken jag hyperlänkar till från min hemsida.
Jag använder mig an Lightroom men principen är den samma för alla album prog.
Lycka till Jocke W
 
ANNONS