Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa alla nya bilder, har jag missat något?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziden

Aktiv medlem
Hej,

Man kan visa alla nya poolbilder.

Man kan välja att inte lägga bilden i en pool.

Men man kan INTE välja att visa alla nya bilder(både pool och icke pool eller enbart icke pool) - är jag stupido?

Mvh Lazze
 
Korrekt, inriktningen är på ju på bildkritik och det är det vi vill man fokuserar på.
 
Jag tycker det är tråkigt för det innebär ju att bilder som man inte lägger i en pool aldrig kommer att synas ( i stort sett ). Men det kanske är ett medvetet val från FS för att få fler guldmedlemmar som kan lägga fler bilder i pooler.

Om ni vill begränsa mängden nya bilder så känns det som en bättre väg att förenkla kategori systemet, t.ex. med tydliga huvudval:

* Naket
* Svart vitt
* Blommor
* barn
* konst
etc etc

med tydliga knappar som visar alla nya bilder inom den kategorin.

Man kanske kunde tänka sig en huvudsida för "nya bilder" där man ser hur många bilder inom varje huvudkategori som har inkommit sen man var sist inloggad?

jag skulle önska att det var lättare att välja kategorier när man laddar upp bilder, denna multi-select combobox känns föråldrad. Skulle kunna tänka mig mer som "av/på" knappar för de olika kategorierna. Sen kanske man kunde tänka sig att man bara fick välja EN huvudkategorier och att de andra bara blev som sökord.

Mvh Lazze
 
Det går väl fortfarande att söka på bilder och enbart mata in kriteriet "3 senaste dagarna"? Jag testade nyss och det verkade fungera. Eller har jag missat något?
 
Ziden skrev:
Jag tycker det är tråkigt för det innebär ju att bilder som man inte lägger i en pool aldrig kommer att synas ( i stort sett )
Men varför lägger du in bilder som du inte vill begära kritik på, eller vill visa i någon annan pool?
 
Paragrafryttaren skrev:
Det går väl fortfarande att söka på bilder och enbart mata in kriteriet "3 senaste dagarna"? Jag testade nyss och det verkade fungera. Eller har jag missat något?
Jo det går.

Vi tog bort menyvalet för att leda besökarna mot Bildkritik-funktionen; alla suktar ju efter kommentarer.
 
tack för "3 dagars"-svaret

Synd att ni valde att skippa att kommentera resten av mitt inlägg.

mvh Lazze
 
Sorry, var på väg - fixade "Bilddiskussion" under tiden

Ziden skrev:
Om ni vill begränsa mängden nya bilder så känns det som en bättre väg att förenkla kategori systemet, t.ex. med tydliga huvudval:
Men det kommer in ca 300 bilder om dagen i Bildkritik, det räcker väl gott?

Funktionen med filtrering finns redan, har du sett den? Men vi vill snarar utöka antalet kategorier, och istället ordna dem hierarkiskt så man kan klicka dels Natur, dels Blommor.

Man kanske kunde tänka sig en huvudsida för "nya bilder" där man ser hur många bilder inom varje huvudkategori som har inkommit sen man var sist inloggad?
Ja det skulle gå men det blir en ganska prestandakrävande sökfråga, där resultatet inte kan cachas då den är per besökare.

jag skulle önska att det var lättare att välja kategorier när man laddar upp bilder, denna multi-select combobox känns föråldrad.
Checkboxar för alla kategorier ger ju en rejält lång lista, men det kanske inte gör något?
 
Jag tycker det är bra med möjligheten att kunna lägga upp bilder som man inte särskilt vill ha kritik på. De kan ju ha sin plats i mina album utan att jag känner ett behov att fråga efter kommentarer på dem.

/ Leif
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.