Annons

Vinnare i fototävling, vilken kamera skall jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

JensaM

Aktiv medlem
Hej!

Hade turen (eller var det skicklighet?? :) ) att vinna en stor fototävling i Södertälje. Första pris är en kamera modell "Sony cyber-shot H1" med lite lull-lull för cirka 8.000:-. En riktigt fin kamera har jag förstått efter att ha varit inne och läst recensioner på nätet.

Nåväl, efter att ha varit inne i affären och kollat så framgick det att jag egentligen kunde ta vilken kamera som helst för samma pengar, eller lägga emellan om det saknas.

Så nu funderar jag på vad jag ska välja. Hade förut en analog systemkamera (EOS300) som jag tyckte var riktigt kul. Sen dess har jag velat haft en digital systemkamera men inte riktigt haft råd. Jag står nu i valet och kvalet mellan cyber-shot:en, en Nikon D70s eller en EOS350D.

Min fråga är nu: är det värt pengarna att lägga emellan för att få en D70S eller EOS350D och i så fall vilken ska man välja? Förstår att det är en svår fråga, men tacksam för all hjälp jag kan få!!!

Tack!

/ Jensa

Har du något kvar i utrustningsväg från tiden med din 300 så är nog valet inte så svårt egentligen...

Både Canon och Nikon är bra kameror om man vill skaffa sig något som skall hänga med ett tag. Vill dock varna lite för de billiga objektiven som t.ex. Canons EF-S serie som inte passar på alla hus, kan bli en extra utgift för optik om du vill byta upp dig till ett häftigare hus i framtiden.

Känn på dem, kika på vilka tillbehör du kommer att "behöva" och kolla även hur beg. marknaden ser ut på objektiv mm.

Vilken skall du välja då?
Frågar du mig så är svaret ta bägge och sälj den du inte trivdes med, det är trots allt du själv som skall plåta med den :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar