Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vinklar på blixten

Produkter
(logga in för att koppla)

Guardian

Medlem
Funderar på att köpa mig en EOS 450D och till denna antingen 430EX II eller 580EX II. Vet att 580 är en bättre blixt på många sätt men eftersom jag aldrig använt extern blixt tidigare så vet jag inte hur mycket den kommer att användas. Det jag dock stör mig på med 430 är att den inte kan vridas till höger i 180 grader.
Nu till själva frågan...
...hur användbart är det är det att kunna vrida blixten så den kommer snett uppåt o bakåt vid vertikalt läge på kameran, vilket man inte kan göra med 430. Eller att man kan vinkla blixten lite neråt???

Om du vrider blixten 180 grader är den riktad rakt bakåt, och det går utmärkt att vrida blixten så mycket, det går även att samtidigt ha den riktad snett uppåt samtidigt. Jag provade detta just nu på min 430 EX II

Mvh Mattias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar