Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vill lägga till forum och chat till hemsida - VAR?

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
Tänkte lägga till chat och forum till min hemsida, men undrar var jag kan finna sådana..som är gratis, saknar reklam och pop-up osv.

Borde väl finnas något att länka in, eller om man kopierade kod för chat/forum vore väl också ett alternativ.

Tips tages emot med tacksamhet!

Att implementera ett forumsystem på egen hand är säkert både lärorikt och kul, men om man inte har massor med fritid så är det nog lättare att använda ett färdigt system, som tex opensource systemet phpBB eller liknande.

Precis det jag letade efter :) En liten sak bara..Ett sådant forum är ju väldigt uppdelat i kategorier och man ser inte så lätt de senaste inläggen. Jag skulle ha mer behov av ett forum som visar alla inläggen utan att gömma dom i kategorier. Men det är helt på rätt spår! Tack!

Då är det ett klart enklare forum du är ute efter.

Phpbb och Invisionboard är 2 stora gratis-forum som är praktiskt taget lika "avancerade" som det fotosidan använder: vBulletin.

Först och främst tycker jag att du ska kolla upp vad din webplats stödjer för olika "språk" mm.

Exempelvis så måste du har stöd för PHP och MySQL om du ska köra phpbb.

När du vet vad du kan lägga in kan man hitta ett enkelt forum (gratis) som fungerar så som du beskriver.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto