Annons

Vill köpa svensk bruksanvisning till Minolta Dynax 5D!

Produkter
(logga in för att koppla)

b01maw

Ny medlem
Gokväll!
Jag tänkte köpa en K.M.dynax 5D från AlfaDigi på internet men inser att jag måste betala 350 kr extra om jag vill ha en svensk instruktionsbok, vilket jag vill... Är beredd att betala hacka för en kopierad version, inte 350 riksdaler bara.. Finns det någon vänlig själv därute??
 
Jag har en men den är inte lätt att kopiera tyvärr.
Man kan köpa den från KM direkt HÄR
Men de kostar 31 euro = 292:- så då kan man ju lika väl lägga 350 hos alfadigi.

Om du bor i närheten av Göteborg skulle du kunna få låna den och försöka kopiera om du vill.
 
b01maw skrev:
Är beredd att betala hacka för en kopierad version, inte 350 riksdaler bara..
Jag har full förståelse för att man vill spara pengar när man köper sin utrustning (det brukar jag också försöka göra) men det är ju tyvärr baksidan med att köpa saker från utlandet, inga svenska manualer. Man får vad man betalar för.

Att köpa en begagnad manual av någon annan är fullt tillåtet, men att kopiera någon annans manual är faktiskt upphovsrättsbrott (såvida det inte uttryckligen står i manualen att den FÅR kopieras, vilket normalt är det helt omvända fallet med samtliga manualer jag har).

Inte för att jag tänkte leka moralpolis, utan bara påpeka att denna typ av fråga (kopiering av manual dvs uppmaning till upphovsrättsbrott) strider mot Fotosidans forumregler hur obetydligt man nu än tycker det är. Sen får inblandade parter rannsaka sitt eget samvete. Låt bara forumvärdarna slippa ingripa för att upprätthålla dessa regler...
 
Nej inte till Dynax-modellerna.
Alla andra modellers bruksanvisningar finns på en massa olika språk.

Lite konstigt faktiskt...
 
Jag beställde en D5D från Alfadigi och valde import-alternativet, men fick ändå med en svensk bruksanvisning. Vet inte riktigt var felet ligger men det är ju dumt att klaga.

Pröva maila dom och fråga, det kan ju knappast skada..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.