Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilket tar mest på batteriet?
- Trådstartare Enes
- Start datum
RobGum
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
Min EOS 1 håller hur länge som helst. Fotar ganska mycket och stänger aldrig av kameran. Använder belysningen på displayen ganska mycket. Håller En månad innan jag måste ladda....
Själv har jag en Nikon F80. Stänger alltid av kameran när jag inte behöver ha på den och använder väldigt sällan LCD-belysningen. Har fotat en hel del sedan jag köpte kameran. Jag bytte batterier första gången igår. Köpte den i början av september... Det tycker jag är att hålla hur länge som helst
julgus
Aktiv medlem
Enes skrev:
HAr köpt en ny kamera (Canon Powershot A10) tycker att batteriet dör väl snabbt....vad tar mest på det...när man fotar eller när man sätter på och stänger av den eller när den bara står?
tacksam för hjälp!
Hej
en digitalkamera ÄTER batterier. Du måste ha flera med dig.
När jag testade min E10 med medföljande batterier så räckte ett i 50 bilder, sen var det slut. Jag skaffade då ett antal sets med 1600mAh NiMh batterier, återuppladdningsbara. Detta fungerade hyfsat men lagring o batterier blev ett ständigt problem att lösa.
Jag har nu dessa batterier i min F100 (batteripack) och min Sb28 och de räcker en evighet - perfekt. Vad gäller systemkameror så är det tydligen själva påslaget som drar mestström och man kännar på att ha kameran på under en fotosession - åtminstone så har jag utläst resultaten så.
Mvh
Johan