Annons

Vilket "Standard objektiv" till Canon EOS 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
CF, compact flash kort är det som gäller i en 400D. Satsa på ett San Disk 4 GB Extreme III för si så där 600 kr, då kan du även ta cirka 250 Raw bilder på en omgång.

Andra bra tillbehör som kanske kommer att vilja ha är ett BG-E3 (batterigrepp) o en (E1) bekväm handlovsrem.
 
Skriver verkligen 400D så fort att man har någon användning för ett Extreme III? Räcker det inte utmärkt med ett Ultra II?
 
400D lägger nio raw-bilder i buffertminnet. Sedan för den dem över till kortet. Jag tyckte inte den överföringen var särskilt snabb trots att jag har III-kortet från Sandisk. Tror II kommer funka utmärkt ändå.
 
Det beror på hur mycket bilder du kommer ta. Jag har 1 GB + ett som jag fick av Canon på 256 MB. Totalt kan jag ta 3-400 bilder, vilket kan kännas lite lite om man är ute på en längre photospree. :) Men visst klarar man sig om man fotograferar normalt och inte springer runt med avtryckar nertryckt hela tiden, som jag tenderar att göra. ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.