Annons

Vilket SD minneskort? Storlek? Snabbhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziesta

Aktiv medlem
Hej! Jag ska precis köpa min första digitalkamera..en Canon Powershot A610, 5 Mpx.. som använder sig av SD-minneskort. Jag tänkte också skaffa ett par minneskort.. Har hört att 256Mb inte är så meningsfullt.. om ens 512 Mb.. var har ni för åsikter om detta?

Jag ska främst använda kameran på resa.. är van vid filmrullar så är lite orolig för att minnet ska bli fullt mitt i bushen..

Är det lika bra att köpa 2st 1 GB istället?

Är det stor skillad på MINNE SD 1GB och MINNE SD ULTRA II 1GB (förutom priset)? På vilket sätt märks skillnaden?

Tack! :)
 
Ziesta skrev:
Hej! Jag ska precis köpa min första digitalkamera..en Canon Powershot A610, 5 Mpx.. som använder sig av SD-minneskort. Jag tänkte också skaffa ett par minneskort.. Har hört att 256Mb inte är så meningsfullt.. om ens 512 Mb.. var har ni för åsikter om detta?

Jag ska främst använda kameran på resa.. är van vid filmrullar så är lite orolig för att minnet ska bli fullt mitt i bushen..

Är det lika bra att köpa 2st 1 GB istället?

Är det stor skillad på MINNE SD 1GB och MINNE SD ULTRA II 1GB (förutom priset)? På vilket sätt märks skillnaden?

Tack! :)
Nedladdningshastigheten, alltså hur snart kameran är klar för nästa bild -ultra II är betydligt snabbare. Inbillar mig att 2 st 1 Gb-kort bör rymma minst 700 bilder i bästa kvalité. Motsvarar cirka 18 rullar film. Dessutom kan du ju fortlöpande ta bort mindre lyckade bilder.
Lycka till!

Us
 
Om du ska ut och resa så köp ett minneskort på 512Mb så när du har tagit minneskortet fullt. risken för att fylla kortet och att det skulle överraska dig. Så när kortet är fullt går du in i en fotoaffär så kan de bränna ner dina bilder på en CD-romskiva ca. (50:). och du kan sen fortsätta fotografera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.