Annons

Vilket program för sortering/album?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe.T

Aktiv medlem
Har aldrig haft ngn egentlig struktur på mina bilder. Det har funkat att jaga runt i mappar med små mängder bilder. Men sist jag kollade så är antaget tagna bilder uppe i åtskilliga tusen, vilket gör det rätt rörigt :)

Vilket program (helst gratis, eller inte alltför kostsamt) är smidigt att använda?
Är medveten att det kommer ta en stund att få till det hela och vill därav inte strula onödigt länge med svårjobbade program.

/Tobbe

Lightroom är bra, inte gratis dock, 1200 eller nåt för enbart lightroom, eller abonnemang med Photoshop för 105 kr/mån.

Nja, Faststone Image Viewer är ett av mina favoritprogram. Det är suveränt bra för bildvisning och enklare redigering, men det har inga funktioner för kategorier, taggning med sökord etc.

(Ett annat av mina favoritprogram är Faststone PhotoResizer, som också är gratis för privat använding. Det är också enkelt och kraftfullt.)

Jag använder ett program som sorterade min röra på 20000 bilder. Big mean folder machine. Sorterade bilder efter exif datum, år /månad. Hur du vill. Programmet fixar det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar