Annons

Vilket pris för beg KM 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

msundberg

Aktiv medlem
Hej allihopa!

Jag funderar på att sälja min Konica Minolta 5D, vad tror ni är ett realistiskt pris för följande?

OBS, detta är ingen säljes-annons, bara en fråga så jag kan bestämma mig för om jag ska sälja eller inte.

* Konica Minolta 5D i bra skick (garanti kvar på Expert till 2006-08-24).
* Konica Minilta 18-70/3,5-5,6 D (kitobjektivet)
* Konica Minolta 50/1,7 (gamla versionen utan D)
* Sigma EX 105/2,8 Macro (med motljusskydd och originalväska)
* Konica Minolta Trådutlösare (den med kort sladd)
* Extra batteri (pirat)

Tror ni det är bäst att försöka sälja allt som ett paket eller kamera och objektiv var för sig?

Mvh \ Micke

Jag skulle säga ca 5000 pix för hela paketet så att säga... Som begagnat anser jag inte att det kan vara värt så mycket mera i alla fall. Tror nog att man kan få ut lite mera om man säljer det som delar, men det är ju mera jobb med det och då är ju frågan om det är värt dom pengarna...

* Konica Minolta 5D i bra skick (garanti kvar på Expert till 2006-08-24).
3000 - 3500:-
* Konica Minilta 18-70/3,5-5,6 D (kitobjektivet)
250:-
* Konica Minolta 50/1,7 (gamla versionen utan D)
600-800:-
* Sigma EX 105/2,8 Macro (med motljusskydd och originalväska)
Har ingen aning
* Konica Minolta Trådutlösare (den med kort sladd)
100:-
* Extra batteri (pirat)
20:-

Konica Minilta 18-70/3,5-5,6 D (kitobjektivet)
Sålde mitt på Tradera nu för ca 700:-

Konica Minolta 50/1,7
Sålde ett på Tradera ca en vecka sen 1150:-

Jasså det är du som floodar Tradera med Minolta prylar. Jag har bjudit på flera av dina auktioner med det, drar alltid iväg till mer än vad jag tänkt mig.
Jag är lite sugen på mellanringarna nu, vi får se vad det landar på...

Åkersstyckebruk skrev:
Konica Minilta 18-70/3,5-5,6 D (kitobjektivet)
Sålde mitt på Tradera nu för ca 700:-

Konica Minolta 50/1,7
Sålde ett på Tradera ca en vecka sen 1150:-
Vet inte varför men optikpriserna på Tradera drar ofta iväg mycket tycker jag, oftast klart billigare på blocket. 1150 för en 50/1.7, är ju bara att gratulera med tanke på nypriset...

Jag menar inte att priserna är för höga, kan mycket väl vara priserna på annonsmarknaden som är låga...

//Larsa

Hej igen,

Tack till alla som har svarat. Jag har bestämt mig för att behålla Minoltan. Var inne på att byta system till Canon eller Nikon men tror inte att pengarna räcker.

Grattis till dig som sålde 50/1.7 för 1150:- har för mig att jag köpte mitt på keh.com för ca $42. Lite skillnad :)

Mvh \ Micke

5D: 4700kr
18-70: 900kr
50/1,7: 700kr
105/2,8: 2100kr
Paket: 8400 -500kr paketrabatt= 7900kr :)
Men det är bara en kvalificerad gissning. Marknaden betalar vad den betalar. Men jag är rätt säker på att du kan få detta maxpris om du väntar på rätt köpare.

Överlag blir priserna höga på Minolta saker just på Tradera, men även på EBAY tycker jag att priserna går upp. Jag gillar att köpa på EBAY UK pga. billig frakt och snabb leverans. Är man inte nöjd med det man köpt så får man nästan alltid igen pengarna och ibland lite till på Tradera. Heller som jag gör då jag provar sakerna och har dom tills något roligare tycker upp.

Jag valde t.ex ett begagnat Sigma 28-70 F2.8 stället för kitobjektivet.

Det är många som köper 5D och 7D, och då är det inte så konstigt att priserna stiger på efterfrågade objekt som det kanske bara finns ett begränsat antal av. (Framförallt 50 1.7 och 1.4)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar