Annons

vilket labb ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns massor av trådar som behandlar detta...

Men iaf så använder jag ProPrint för kopior upp till 20x30 och Crimson för större.

Jesper
 
Gillar också Proprint, bra kvalitet och ruskigt snabba. Tror man kan beställa större än 20x30 nu. Vet inte med vilket resultat dock.
 
Crimson ska ta 8 timmar från beställning tills att den skickas iväg. så beställer man den på en måndag, har man den på tisdag.
 
Jag har använt http://www.crimson.se/ med frontWeb.express samt frontWeb.poster och är nöjd med resultatet; bra kvalitet och pris samt snabb leverans.
Har du fixat till bilderna i något bildbehandlingsprogram så använd inte deras automatiska korrigering. Den funktionen fungerar antagligen bättre på obehandlade bilder med dålig kontrast, direkt ur kameran.
 
Hej,
jag har använt Fuji, Proprint och Crimson. Proprint gör alltid ett bra jobb och håller vettiga priser. Fuji slutade jag med sedan jag fick problem med grönstick i ett flertal bilder.

Crimson använde jag för första gången förra veckan, jag beställde en poster (70x100). Vilket otroligt resultat! Precis som någon nämnde ovan så hade jag postern dagen efter beställningen, och det var en mycket glad överraskning att få se den. Jag kommmer garanterat att använda Crimson för alla större bilder, men jag ska vid tillfälle även testa deras småbilder. Jag har beställt förstoringar på andra ställen tidigare, men har då inte fått ett sådant kanonresultat som hos Crimson. Jag bör dock tillägga att det är den största förstoring jag har gjort, och att det är första gången jag beställde den matt istället för blank, det kanske är därför jag är så nöjd?

Nåväl, mitt bidrag till din fråga är att Proprint är bra och har aldrig gjort mig besviken, och det jag har sett hittills av Crimson är också mycket bra.
 
Malla skrev:
hur är tjockleken på proprints papper? crimsons är ju ganska tunna..

Proprints papper är tjockare och känns lite mer "proffsiga". Tror att bägge kör med Fujis papper men att Proprint kör med den bästa varianten och Crimson med den lite billigare.
 
Är det en bra ide att gå med i sånna "pro" saker som en del labb har eller spelar sånt ingen roll?

Jenny
 
abhaya skrev:
Är det en bra ide att gå med i sånna "pro" saker som en del labb har eller spelar sånt ingen roll?

Jenny

PRO Labbet har någonting som heter "PrintNet" och är väl riktat lite mer åt konsumenterna.

Länk:
http://printnet.prolabbet.se/

Där laddar du bara upp deras programvara, finns ännu "bara" till PC's. Smidigt som tusan!

Jag tror inte heller att de är speciellt dyra, i förhållande till resultat. Om man nu inte är ute efter massor med småkort, då kanske de andra konsumentlabben är billigare... men har inge fakta på det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.