Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken upplösning vi digitalfotografering??
- Trådstartare Helena79
- Start datum
erro.se
Aktiv medlem
Bilder som du laddar upp här i forumet får vara max 400*400 pixel. I ditt album får de vara max 640*640 har jag för mig. Du har säkert ett läge på kameran som är 640*480, men jag kan inte tänka mig att det är ett bra alternativ att ge bilden så minimal storlek redan i kameran.
Om du bara tar bilden i 640*480 så är du ju "låst" till det sedan. Visst kan du skala upp bilden men på bekostnad av kvalitet. Bättre isåfall att ta bilden i maximal upplösning (5 Mpix) och sedan skala ner den. Förminska bilden kan du ju göra i varenda bildprogram. Antar att du fick något med kameran.
Edit: heh, 61 sekunder för långsam
Om du bara tar bilden i 640*480 så är du ju "låst" till det sedan. Visst kan du skala upp bilden men på bekostnad av kvalitet. Bättre isåfall att ta bilden i maximal upplösning (5 Mpix) och sedan skala ner den. Förminska bilden kan du ju göra i varenda bildprogram. Antar att du fick något med kameran.
Edit: heh, 61 sekunder för långsam
Helena79
Aktiv medlem
Jag antar att jag får lära mig programmet som var med till kameran. Hoppas bara att de blir i jpg format eller att de går att konvertera i samma proram till det. Har ioch för sig Photoshop, men där har jag inte hittat hur jag kan förminska bilderna. Kanske därför det blivit så konstigt när jag laddat upp bilder här. Jag scannade in dem i rätt format, till PS.
Helena
Helena
erro.se
Aktiv medlem
Om du tar in bilden i programmet som JPG och sedan ändrar den på något vis, t.ex. storleken, och sedan sparar den igen så borde det bli JPG igen automatiskt. Ska inte vara några konstigheter.
I Photoshop går du in under Bild/Bildstorlek eller Image/Image size eller vad det nu heter och ändrar.
I Photoshop går du in under Bild/Bildstorlek eller Image/Image size eller vad det nu heter och ändrar.