Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
vilken typ av film fotograferar du mest med?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Nikonmannen
Aktiv medlem
Jag fick förresten sex rullar Kodak Supra 800 med kort datum av en fotohandlare. Någon som testat den filmen? Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men man måste ju prova!
Går det att urskilja motivet bland alla korn, eller duger den bara till tryck på lokaltidningens dasspapper?
Går det att urskilja motivet bland alla korn, eller duger den bara till tryck på lokaltidningens dasspapper?
Jag har testat Supra 800 och tycker väl att den är i paritet med Fuji Press 800, varken bättre eller sämre. Passar bra i kompakten så man slipper tuta i med blixt hela tiden, men inget jag skulle stoppa i en riktig kamera.
Nu är jag inte den som använder känsliga filmer så ofta, men med det underlag jag har så tycker jag nog att Supra/Press 800 presterar bättre eller åtminstone likvärdigt som de 400-filmer man köper på bensinmackarna ur ett korn- och färgperspektiv. Och då får man ett stegs extra känslighet, och det är ju värt en del.
Men nej, det är inget att byta ut Realan mot
Nu är jag inte den som använder känsliga filmer så ofta, men med det underlag jag har så tycker jag nog att Supra/Press 800 presterar bättre eller åtminstone likvärdigt som de 400-filmer man köper på bensinmackarna ur ett korn- och färgperspektiv. Och då får man ett stegs extra känslighet, och det är ju värt en del.
Men nej, det är inget att byta ut Realan mot
Mr P
Aktiv medlem
Ja vilket kul disskutionsämne David! Ser framför mig hur det utvecklar sig så småningom till ett nytt ordkrig....börjar ju bli lite tröttsamt med den gamla slitna om Nikon vs. Canon. så det verkar som du har nått nytt o fräscht på G här: Fuji vs. Kodak!!
Hmm..kanske skulle hålla sig till frågan oxå?
Jag använder mest Fujis Velvia och Provia och i negativ färgfilm Superia (Press) och svartvit Kodaks T-Max.
Fotar med Nikon o kommer att scanna med Canon...oppss...sitter visst med arslet mellan stolarna. Jaja får väl bli min uppgift att bygga broar då
Så kramas o va gulliga mot varandra nu!!
Kram på er alla!! / Mr P.
Hmm..kanske skulle hålla sig till frågan oxå?
Jag använder mest Fujis Velvia och Provia och i negativ färgfilm Superia (Press) och svartvit Kodaks T-Max.
Fotar med Nikon o kommer att scanna med Canon...oppss...sitter visst med arslet mellan stolarna. Jaja får väl bli min uppgift att bygga broar då
Så kramas o va gulliga mot varandra nu!!
Kram på er alla!! / Mr P.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.