Annons

Vilken tidning ska man köpa ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, K&B tycker jag är den bästa. Dels har de intervjuer med kända fotografer, dels mycket fotonyheter; vad som är på gång så att säga, dessutom en lagom portion med tester å tips till photoshop. Prenumererar själv på den. Däremot kanske andra tidningar kan ge tips på t.ex. komposition och har fler "så gör du"-artiklar. /Carl

beror väl lite på vad du är ute efter...
själv läser jag lite olika, foto är alltid schysst!
digitalfoto är oxå bra

avslutat medlemskap sa:
Jag har premunerat på Kamera&bild(har väl ca 6st) ett tag nu och köpt ca 2st tidningar av FOTO. Och jag föredrar faktist FOTO's tidningar. De är mer konstnärliga. Mindre snack om prylar och teknik och mer om foto som gör dig till en bättre fotograf!

FOTO är också trevlig, men föredrar ändå K&B

Själv läser jag DigitalFoto.
Dom har intervjuer med fotografer och visar upp deras bilder(Mycket bra inspiration), tester, guider, läsarbilder mm. Skulle rekommendera denna tidning främst till nybörjaren och den medelavancerade fotografen.

Har inte läst Kamera & Bild men tycker FOTO är riktigt bra, Digitalfoto är bra också, de har mycket praktiska tips.

Har också en prenumeration på Digitalfoto. tyckte den var bra i början, men nu har jag märkt att de upprepar sig lite för mycket i sina guider och tips. Jag kommer nog inte förnya den prenumerationen när den går ut. Kanske blir Foto istället.

Måste slå ett slag för våra svenska bibliotek! Jag lånar massvis med tidningar där. Har testat prenumerationer också, men tycker att jag för sällan läser de gamla nummren. Det blir mest en massa papper på hög i bokhyllan.

Jag har prenumererat på K&B i ett år eller så och gått över till Foto nu, eftersom den känns seriösare. K&B är lite för, ursäkta uttrycket, amatörinriktad för att jag ska vara intresserad. Helst skulle jag vilja prenumerera på Cap&Designs Proffsfoto, men den är lite för dyr för mig än.

Jag lånar tråden lite om det går bra!

Vilken tidning är bäst om man vill ha mycket tester av både kameror och videokameror?

Dom tidningar jag väljer mellan är redan nämda i tråden: DigitalFoto, Kamera & Bild, FOTO. Vilken lämpar sig bäst om man är en glad amatör och ska köpa lite ny utrustning i vår?
Eller finns det någon annan tidning jag har missat?

Kan du tänka dig någon utländsk fototidning är Practical Photography helt klart att rekommendera anser jag. Den lite mera teknikfokuserad än tex FOTO men innehåller även intressanta reportage av alla de slag. Den borde även gå att finna hos välsorterade tidningshandlare om man istället vill köpa lösnummer.

Vilket tidning ska man preminumera på tycker ni ?

kamera & bild ?

Körde digitalfoto först. Slutade när de började med Video är inte intesserad av det och ville inte betala för material jag inte vill ha.
Hoppade på Kamera & Bild men tyckte det är för mycket teknik, den informationen får man lättare på nätet.
Nu får jag Foto i lådan och köper enstaka ex. av de andra två över disk.

Bok

Om du vill se mycket bilder så skulle jag vilja rekommendera dig att köpa fotoböcker, alternativt låna på biblioteket. Där finns inget som blir omodernt, inga tester och man slipper läsa om "den nya kameran" som är 10 år gammal när du tar fram boken om 10 år...

Jag tycker personligen att Digitalfoto för alla är en kanon bra tidning!

Mkt nyheter och tester.

Även guider och inskickade bilder syns i tidningen.

Tja!

Jag är mest nöjd med de engelska tidningarna faktiskt. Bättre helt enkelt. Finns många olika men några är Digital Photographer, outdoor photography, Digital camera world och digital slr photography bla.
Finns i de flesta välsorterade pressbyrån. Bra, kul, givande läsning. Givetvis har jag även foto, kamera o bild o digitalfoto för alla där den senaste känns sämst men ingen av de svenska kommer i närheten av samma "klass" som de engelska.
Jag köpte i stort sett varje nummer av dessa o några andra under ett år och använder de nu som referenslitteratur på toa. Till slut upprepar de sig så kolla runt lite i innehållsförteckningen om det finns nått du funderar på innan du köper.

Tidningar har hjälp mig att bli en bättre fotograf så jag har inget att klaga på alls.

Jag prenumererar på (vad gäller foto):
Foto (periodvis sedan början av 80-talet)
Kamera & bild
Camera Natura

Lösnummer köper jag ibland (nästan varje nummer har det visat sig...säger frugan i.a.f..) Digital Foto.

Utav dessa tycker jag att den bästa svenskspråkiga "allroundern" är Foto, tätt följd av K&B. DF är lite för PS-stukad för att vara tllräckligt allround i mina ögon - därmed inte sagt att den är dålig...inte alls - jag gillar den också...men på andra grunder.

Bästa tidningen i förhållande till vad den utger sig för att vara är utan minsta tvekan "Camera Natura", men den kan inte klassas som en fototidning riktigt...det är mer en tidning för folk som gillar djur och natur och vill återge sina upplevelser i bild.
Men vilket fantastiskt tryck och vilka bilder...mumma...

Både engelska och amerikanska tidningar tycker jag har alltför mycket annonser för att kännas riktigt intressanta...även om jag köper även dem i tidningskiosken ibland...rent generellt gillar jag tyska och engelska tidningar mer än amerikanska...

Allt enligt min högst subjektiva åsikt.... ;-)

/ Magnus

Jag är mest nöjd med de engelska tidningarna faktiskt. Bättre helt enkelt. Finns många olika men några är Digital Photographer, outdoor photography, Digital camera world och digital slr photography bla.

Kan någon berätta lite mer om dessa tidningar eller andra?

Jag är ute efter en engelskspråkig tidning med mycket bilder och tankar kring foto, inte teknik (sånt läser jag på nätet eller i FOTO).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar