Annons

Vilken Telekonverter

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Du är medveten om att AF inte kommer fungerar med en 2x på ett f/4 objektiv på en 10D?
Huruvida det funkar på en 10D/300D vet jag inte och jag vet inte hur Canons extendrar funkar med 70-210 men man kan lura elektroniken om man tejpar över tre av kontaktstiften på extendern så att autofokusen funkar trots låg ljusstyrka: http://www.fredmiranda.com/TipsPage/ (tips nr 1 högst upp på sidan). Be att få prova i en affär eller om du beställer via nätet kan man väl maila och fråga?
 
Loj skrev:
Funkar inte Canons egna? Vafför då då...?

undrar Janne,
fn nyfiken...


Tror nog att converterns linser sticker ut så pass mycket att dem stöter STop mot objektivets bakre element. Piraterna är annorlunda konstruerade,,,,

mvh Niclas,
 
Niclasfoto skrev:
Tror nog att converterns linser sticker ut så pass mycket att dem stöter STop mot objektivets bakre element. Piraterna är annorlunda konstruerade,,,,

mvh Niclas,

Hoppsan! Verkar inte helt genomtänkt av Canon...
Eller så är det det... ;-)

mvh Janne
 
Loj skrev:
Hoppsan! Verkar inte helt genomtänkt av Canon...
Eller så är det det... ;-)

mvh Janne


Din reaktion var också min reaktion för en tid sedan. Låter ju konstigt,, kanske är det därför Canon,s är "bättre":),,, kanske en mer komplicerad linsgrupp kanske hmm,, Annars så tycker man ju att det bara är att göra den liite längre så att linserna inte sticker ut,, Nikon har ju några vääldigt långa,,,

Jag är ingen expert, kanske är jag expert på att konstatera och sedan handla efter det:)!!

Mvh Niclas.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.