Annons

Vilken systemkamera?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gorwick22

Avslutat medlemskap
Hej,
jag är en nybörjarfotograf och funderar på att uppgradera mig från min sunkiga kompaktkamera till en lite billigare systemkamera (4-6000 kr), och sedan satsa mer på lite bättre objektiv i stället. Det jag vill fota är blommor, insekter mm.

Ett problem har uppstått : det finns miljoner val! Har ni några tips på vad jag skulle kunna välja?? Motivera varför, och om ni har något begagnat är jag öppen för förslag.

Hej,
jag är en nybörjarfotograf och funderar på att uppgradera mig från min sunkiga kompaktkamera till en lite billigare systemkamera (4-6000 kr), och sedan satsa mer på lite bättre objektiv i stället. Det jag vill fota är blommor, insekter mm.

Ett problem har uppstått : det finns miljoner val! Har ni några tips på vad jag skulle kunna välja?? Motivera varför, och om ni har något begagnat är jag öppen för förslag.

Sorry, Linnea, men vi måste nog be dig läsa igenom de trådar i ämnet som redan finns, först. Det kommer några per vecka med exakt din fråga.

Per.

PS. När du läst igenom några trådar och har mera specifika frågor är du givetvis välkommen med dem! DS.

Senast ändrad:
De per menar tror jag är:

Ställ frågan lite mera specifik... men läs gärna också nån fler tråd.
Men fråga på =)

Tips: vad har vännerna för kameror? (om du skulle kunna låna objektiv, fråga saker till)

Vill du kunna zooma? (
+slippa springa
- brukar vara ljussvaga

Eller ha bra ljusstyrka?
+kunna leka med skärpedjupet, bättre i mörker
- får springa och inte samma breda användningsområde

ska du ha bägge, då blir de dyrt och flera objektiv....

Är de främst blommor och växter du vill fota, eller ska de funka till annat också?

Är 4000-6000kr medräknat med objektiv?

Många frågor.... =)

/Christoffer

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto