Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken sorts bilder vill en morgontidning se?
- Trådstartare RG
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Varför skickar du in bilder till tidningen då om du skall bli lastbilschaffis?
Varför inte snickra något istället?
RG
Avslutat medlemskap
Menade att man ska ju skicka in rätt sorts bilder.Flash Gordon skrev:
Varför skickar du in bilder till tidningen då om du skall bli lastbilschaffis?
RG
Avslutat medlemskap
Man har ju hela sommaren på sig att fixa 4 bilder. Tänkte mig en sportbild ett porträtt en bild när en massa scouter jobbar och en blåljusbild. Låter det som en bra kombo av vad en tidning vill se?angelcom skrev:
Innan någon ger dig ett halvsurt svar (som vanligt?) så vill jag ge dig tipset att titta i en veckas upplaga av papperstidningar. Gå till biblioteket på din ort och följ 2-5 tidningar så får du ett bra hum. Lycka till.
ErlandH
Aktiv medlem
I motsats till Garbis tror jag att du inte ska visa upp bilder som försöker likna det tidningen normalt har på sina sidor. Se till att ta bättre och roligare bilder!Robin Gyllander skrev:
Menade att man ska ju skicka in rätt sorts bilder.
Hur de ska se ut kan jag inte svara på, men ett hett tips: Det ska vara människor på dem. Helst som huvudmotiv. Kontakt.
PS Jag känner inte till din lokaltidning, men förutsätter att det du kallar "ungdomsredaktionen" är en egen avdelning på tidningen som publicerar sitt material på egna sidor. Då tror jag att det ganska sällan är konventionella nyhetsbilder (typ blåljusbilder) där.
Flash Gordon
Aktiv medlem
Om du lyckas uttrycka dina tankar lite klarare så kanske du får tydligare svar.
Vad menar du med att man inte måste visa att man kan snickra för att bli lastbilschaffis.
Det behöver man säkert inte men man måste bevisa att man kan köra lastbil. Vad du skall bevisa är förmodligen att du kan fotografera?
Så vad menar du egentligen?
Vad menar du med att man inte måste visa att man kan snickra för att bli lastbilschaffis.
Det behöver man säkert inte men man måste bevisa att man kan köra lastbil. Vad du skall bevisa är förmodligen att du kan fotografera?
RG
Avslutat medlemskap
Jag tänkte bara ha något att jämföra med därfor drog jag det där jämförandet om chaffis och snickare.Flash Gordon skrev:
Om du lyckas uttrycka dina tankar lite klarare så kanske du får tydligare svar.
På fotospråk: Du visar inte upp söta hundbilder tagna i studio för sports illustrated.
Bilder i en tidning ska gärna berätta något, förmedla något. Men det kan också vara viktigt att ha ungdomar på bild på ungdomssidorna.
Det är alltid bra att tänka på att konncentrera bilderna kring det viktig så att bilden fungerar även i litet format och så att man direkt förstår vad bilden vill säga.
Det enklaste är väl att fråga tidningen.
Det är alltid bra att tänka på att konncentrera bilderna kring det viktig så att bilden fungerar även i litet format och så att man direkt förstår vad bilden vill säga.
Det enklaste är väl att fråga tidningen.
lottawe
Aktiv medlem
Till tidningen kan du nog köra på typ luvtröja i stället. (Iaf om det inte är kavaj du brukar klä dig i till vardags annars.)Robin Gyllander skrev:
Ska på arbetsintervju på måndag. Har aldrig vart på intervju förut, ska man ha kavaj eller ser det bara snobbigt ut?
RG
Avslutat medlemskap
lottawe skrev:
Till tidningen kan du nog köra på typ luvtröja i stället. (Iaf om det inte är kavaj du brukar klä dig i till vardags annars.)
Då borde piketröja funka för varmt för luvtröja.
lottawe
Aktiv medlem
Det blir nog lika bra det! Var bara dig själv så..Robin Gyllander skrev:
Då borde piketröja funka för varmt för luvtröja.