Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Sony Nex är mest prisvärd?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad130619

Avslutat medlemskap
Vilken av Sony Nex kamerorna är mest prisvärd, har börjat kolla runt och det verkar finnas väldigt många olika modeller..
Bör man köpa den nyaste eller håller tekniken i dom så att även dom lite äldre är fortfarande bra?

Tacksam för svar!
 
Vilken av Sony Nex kamerorna är mest prisvärd, har börjat kolla runt och det verkar finnas väldigt många olika modeller..
Bör man köpa den nyaste eller håller tekniken i dom så att även dom lite äldre är fortfarande bra?

Tacksam för svar!

Jag skulle vilja påstå att tekniken i även de nu lite äldre håller gott. Men det beror sig såklart på vad man fotograferar och i vilka ljusmiljöer. Jag köpte min 5:a för två år sedan nu och är fortfarande väldigt nöjd. I sig ser jag ingen anledning att byta upp mig, men kommer troligen att göra det ändå, förr eller senare. Det jag skulle önska mig, vilket tydligen finns idag i de nyare är en snabbare autofokus. Min helt ovetenskapliga och personliga tanke.
Samtidigt, så är det väl alltid kul att köpa det "senaste", för utvecklingen fortsätter ju. Nex-6, skulle va mitt val idag, men...
Hälsningar, Peter-L
 
Touch skärm

Det var väl först med 5N som skärmen blev en touch-skärm. Väldigt bra att kunna peka på den del där man vill ha fokus.

Men visst, jag skulle köpa NEX 6 om jag skulle köpa en idag.

Med adapter o äldre men bra manuella objektiv (finns många prisvärda) så får man ett bra system.
 
Nu i helgen säljer El-giganten web-shop NEX-5N med kitobjektiv för 3995.- Bör vara mycket bildkvalite för pengarna. Jag är också intresserad av NEX-6:an med nya kompakta kitzoomen, men då dubblar man prislappen!

/Lennart
 
Nu i helgen säljer El-giganten web-shop NEX-5N med kitobjektiv för 3995.- Bör vara mycket bildkvalite för pengarna. Jag är också intresserad av NEX-6:an med nya kompakta kitzoomen, men då dubblar man prislappen!

/Lennart

Blir nog inte mycket mer prisvärt än så om man är intresserad av en NEX! Den nya kitzoomen är intressant i storlek, men om jag förstått det rätt är det motorzoom, och om det tycker jag inte ;)
 
Blir nog inte mycket mer prisvärt än så om man är intresserad av en NEX! Den nya kitzoomen är intressant i storlek, men om jag förstått det rätt är det motorzoom, och om det tycker jag inte ;)

NetOnNet sålde F3 för 2990 med kitobjektivet nyligen, men det kostar väl lika som 5N-erbjudandet nu.
 
Tycker NEX5 står sig mycket bra.. har haft 'alla' dvs NEX3 , NEX5 ,NEX5n och NEX7.
min röst för prisvärdhet och bästa valuta för pengarna går då alltså till NEX5.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.