Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken skärm ska man välja.......???????????

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er!

Jag letar skärm för fotoredigering och blir villrådig när jag sitter och tittar på alla..... har en budget runt 4000-5000.-, har tittat på Dell ultrasharp 28" + div andra märken o modeller.
Sen vill jag gärna att den ska gå o färgkalibrera med typ spyder eller x-rite.
vad ska man välja???? ge mig input o ideer :)

Hej på er!

Jag letar skärm för fotoredigering och blir villrådig när jag sitter och tittar på alla..... har en budget runt 4000-5000.-, har tittat på Dell ultrasharp 28" + div andra märken o modeller.

Jag kan bara rekommendera den skärm jag själv har erfarenhet av: Asus PB278QR. Den visar 100 % av SRGB och kostar runt 4300 kr. Jag är mycket nöjd med den måste jag säga. Andra kommer säkert rekommendera dig att skaffa en skärm som klarar mer eller mindre hela Adobe RGB-omfånget, men med din budget finns det i så fall endast några få alternativ att välja på. Och då är det max 24-tummare som gäller!

Hej på er!

Den billigaste skärm jag känner till som har hårdvarukalibrering och som täcker in 99% av Adobe RGB är Eizos CS240. Kostar 6.995 kr inkl moms som riktpris, finns säkert billigare. Jag testar den just nu för en snabbtest.
Med vänliga hälsningar

Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto