ANNONS
Annons

Vilken serviceverkstad är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

c.o

Aktiv medlem
Jag ska lämna in min 40D på onsdag, och de verkstäder som ligger närmst är:
Infocare Service AB (Växjö),
Assist Workshop AB (Linköping)
RCC (Göteborg).

Är det någon som har erfarenhet av dessa och kan rekommendera/varna för någon?

Camilla

Skriv gärna hur det har gått när allt är klart.
Skickade min 50D till Intervision i Solna 5/8 för översyn efter en olycka och har fortfarande bara status "inlevererad", jag är inte direkt imponerad...

Skriv gärna hur det har gått när allt är klart.
Skickade min 50D till Intervision i Solna 5/8 för översyn efter en olycka och har fortfarande bara status "inlevererad", jag är inte direkt imponerad...

Den enda gången jag använt mig av intervision, visserligen i malmö, tog det 2 månader~ innan de packade upp och kollade på grejerna.. Lagat hus och kalibrerad optik kom sedan 3 dagar efter.

Enligt dem berodde det på att deras tekniker hade semester (vilket jag har svårt att ha överseende med, jag hade också semester och ville såklart fotografera).. Intressant om det är samma sak fortfarande!

Mvh, Anton.

Ska berätta hur det går.
Fy vad trist att behöva vänta så länge, nu blir man ju orolig att man inte kommer att ha en kamera på länge...

Två hus ( 7, 5 eller 1) och tre L optik så blir du CPS Silver medlem och får allt på fyra dagar. Många som inte känner till. Nu i somras hade de 5 veckor för icke medlemmar.

man behöver ha en egen verksamhet och fotograferingen som en del av verksameheten oxå...

Nej, det finns inga sådana krav. Det räcker att äga en kvalificerande utrustning. Det finns sedan olika nivåer beroende på hur många pro-hus du har, platina, guld och silver (för denna nivå kvalificerar även 40D).

Nej, det finns inga sådana krav. Det räcker att äga en kvalificerande utrustning. Det finns sedan olika nivåer beroende på hur många pro-hus du har, platina, guld och silver (för denna nivå kvalificerar även 40D).

Korrekt. Men inte 50D konstigt nog, eller kanske inte....

Så ett gammalt 40D en 7D och några gamla sletna L gluggar så är man hemma. Ev kan det finnas maxgräns på 7 år på gluggarna detta bör kollas.

Korrekt. Men inte 50D konstigt nog, eller kanske inte....

Så ett gammalt 40D en 7D och några gamla sletna L gluggar så är man hemma. Ev kan det finnas maxgräns på 7 år på gluggarna detta bör kollas.

Två hus ( 7, 5 eller 1) och tre L optik så blir du CPS Silver medlem och får allt på fyra dagar. Många som inte känner till. Nu i somras hade de 5 veckor för icke medlemmar.

Dubbelt fel där!

1. Det är fem dagars "turn around" som gäller för silver, och det finns ingen garanti för att det alltid sker inom fem dagar. (Ex. om en reservdel inte finns på lager, talar av egen erfarenhet här).

2. 50D kvalificerar visst för CPS silver.
Källa:
https://cps.canon-europe.com/

Dubbelt fel där!

1. Det är fem dagars "turn around" som gäller för silver, och det finns ingen garanti för att det alltid sker inom fem dagar. (Ex. om en reservdel inte finns på lager, talar av egen erfarenhet här).

2. 50D kvalificerar visst för CPS silver.
Källa:
https://cps.canon-europe.com/

Jamen såklart att delen måste finnas hemma. Är man platina får man väl låna grejjer så det är väl dit man vill sträva?

Vill bara nämna att jag haft mitt 5mk2 med 3 gluggar hos RCC i Mölndal två gånger för justering. Båda gångerna var jag missnöjd med resultatet. Tredje gången skickade RCC själva upp min utrustning till Intervision i Solna vilka även lyckades att justera min utrustning.

Attans, mitt ena kamerahus är en modell för gammalt för att jag ska kvalificera mig som silvermedlem (30D). Jag som snart tänkt lämna in både hus och objektiv för rengöring och fokusering till Intervision Sthlm. Nu blev jag lite tveksam med tanke på den långa väntetiden :-(

Vill bara nämna att jag haft mitt 5mk2 med 3 gluggar hos RCC i Mölndal två gånger för justering. Båda gångerna var jag missnöjd med resultatet. Tredje gången skickade RCC själva upp min utrustning till Intervision i Solna vilka även lyckades att justera min utrustning.

Det var ju tråkigt att de strulade för dig med RCC men dom löste tillslut problemet med Intervision vilket var bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar