Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken PS7-bok ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Hej,
Jag är nybörjare på detta med Photoshop och funderar på att köpa mig en "lärobok". De titlar jag väljer mellan är idag "Lär dig Photoshop 7 på 24 timmar" och "Photoshop 7 bibeln". Båda från Pagina förlag. Synpunkter?
Anders
 
Jag tror att en bra bok när det gäller ett så kompetent program som Photoshop, är en som man både kan använda som uppslagsbok och lärobok.

Själv så har jag "Photoshop 7 bibeln", och den har lärt mig massor. Jag kan verkligen rekommendera boken.

Photoshop är ju ett program som man lär sig något i nästan varje gång. Jag tror inte att man kan plugga in mycket på kort tid.

/ Håkan
 
Mitt råd är att kolla in denna länk:
http://www.grafem.se/70PS_bok.html

Jag har använt PS60-versionen mycket och den är mycket pedagogiskt skriven och innehåller många bar övningar som passar nybörjare och avancerade användare av Photoshop.

Faktum är att jag inte har läst någon bok om Photoshop ännu så länge som är så bra som denna, rent pedagogskt sett.

Mitt tips är att hoppa över biblarna då dessa oftast är alldeles för opedagogiska.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.