Annons

Vilken processor??

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har förvisso bara en [email protected]+GTX680 i min huvudsakliga arbetsmaskin.. men jag har ju den här stående under skrivbordet bredvid....

http://i49.tinypic.com/6xw6jk.jpg

...med 256GB ECC RAM

I morgon kväll skall just for the hell of it installera photoshop på den... jag tror den kommer att göra hemska saker med ditt resultat.

Men, nu är vi brutalt långt ifrån ämnet.

Jag står fast vid att i3'an är ett bättre val oavsett om man skall spela eller köra photoshop. (Även om jag tycker att trådstartaren borde försöka hitta lite mer pengar till en Ivy Bridge-baserad i5-modell.)

Ska bli intressant! :D

Själv är jag inte alls övertygad om det, men skulle en i5:a blandas in i leken är det en annan sak.

Men hur var det nu? Hjälpte flera kärnor i Photoshop eller inte...?

2x8 kärnor och 32 trådar, spöar skiten ur min processor för 4500kr med 6 kärnor och 12 trådar.

Men hur var det nu? Hjälpte flera kärnor i Photoshop eller inte...?

2x8 kärnor och 32 trådar, spöar skiten ur min processor för 4500kr med 6 kärnor och 12 trådar.

Jag VISSTE att du skulle göra den kopplingen, det var därför jag undvek att nämna att jag bara tilldelade fyra kärnor.

Förlåt, det var lite elakt av mig.

Däremot skickade jag upp hela den virtuella disken i RAM.

3,9sek med åtta kärnor.
(den som arbetat mycket med vmware förstår snabbt varför det blir så. 1 eller 4 kärnor brukar ge bästa resultat generellt)

Intressant! Men för min del har fler kärnor betytt snabbare flöde, oavsett AMD/Intel.

Har inte jobbat med vmware, så där kan jag inte referera till något. Men vad jag förstått så har det med virtualiserering att göra.
Så om det är för att du virtualiserar Win7 det beror på, då är ju inte resultaten riktigt ärliga.

Jag har förvisso bara en [email protected]+GTX680 i min huvudsakliga arbetsmaskin.. men jag har ju den här stående under skrivbordet bredvid....

http://i49.tinypic.com/6xw6jk.jpg

...med 256GB ECC RAM

I morgon kväll skall just for the hell of it installera photoshop på den... jag tror den kommer att göra hemska saker med ditt resultat. Skall vi gissa på strax under 2sek?

Nästan elakt snabb. Totalkrossar alla föregående tider på en halv processor :-D. Tänk om du hade kört testet direkt på maskinen med 2x8 kärnor med HT 32 trådar. Under sekunden kanske?

Nästan elakt snabb. Totalkrossar alla föregående tider på en halv processor :-D. Tänk om du hade kört testet direkt på maskinen med 2x8 kärnor med HT 32 trådar. Under sekunden kanske?

Jag tror inte skillnaden blir så stor, det börjar ju handla om diminishing returns så att säga. Det är snarare så att man måste ha ett tyngre test för att jämföra så pass kraftiga maskiner.

Jag menar, jag gjorde det där hysset på en maskin som jag gett uppemot 80 000kr för. Jag hade nog kunnat få samma resultat på en maskin för 20 000kr.

Detta hittade jag på nätet
The AMD A8-3530MX with Radeon HD 6620g graphics component is a very different APU then the Intel Core i7-2670QM with Intel HD Graphics 3000.

In terms of sheer processing power, the Intel Core i7-2670QM is a LOT faster then the AMD A8-3530MX. Applications that demand a lot of processing power and would make the Intel Core i7 the best choice for you would be video editing, database, spreadsheet software like:
- Adobe Premier
- Corel Video Studio
- Microsoft Access
- Microsoft Excel
- Winzip
- Java SDK
- Microsoft Visual C++
- Oracle Database

In terms of sheer graphics power, the AMD A8-3530MX is a LOT more powerful then the Intel Core i7-2670QM. The AMD APU comes with the AMD Radeon HD 6620g which can deliver almost three times the frame rates on some games or apps versus the Intel Core i7's built in Intel HD Graphics 3000. Games, CAD, graphics software would better utilize the advanced power of the AMD A8 graphics. Software that would be faster on the AMD A8 with Radeon HD 6620g include:
- Adobe Photoshop
- AutoCAD
- CorelDRAW
- Corel Paintshop Pro
- Adobe Flash
- Crysis
- Civilizations 3
- Call of Duty
- Second Life

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto