Annons

vilken photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zarah83

Aktiv medlem
Hej skulle vilja ha tips på vilken photoshop jag ska användda mig av om jag framförallt ska arbeta med att redigera foton från en studio?

Senast ändrad:
hur långt är ett snöre?
Vad är din budget? Hur avancerad redigering pratar vi? Hur avancerad användare är du?
Köp CS5 så klara du dig. Extended har en del extra funktioner för web och panorama.
/m

Det är inte alls säkert att du behöver vanliga (stora, dyra) Photoshop. Photoshop Elements är inte att förakta nuförtiden. Beroende på vad du behöver göra med bilderna kan det även räcka gott och väl med Adobe Lightroom eller Apple's Aperture.

Det är inte alls säkert att du behöver vanliga (stora, dyra) Photoshop. Photoshop Elements är inte att förakta nuförtiden. Beroende på vad du behöver göra med bilderna kan det även räcka gott och väl med Adobe Lightroom eller Apple's Aperture.

ok tack för svaret, vad är Apple's Aperture?

Jag är nog av linjen att om man frågar så behöver man inte stora photoshop för femsiffrigt belopp när elemets finns för en tiondel. När man känner behov av photoshop cs så vet man varför man behöver det.

ok tack för svaret, vad är Apple's Aperture?
Aperture och Lightroom är två likartade program, och de har framför allt två uppgifter; att vara en katalog för alla bilder man tar, och att relativt snabbt finjustera fotografier. Dessutom finns funktioner för att exportera ut serier av bilder till olika format (web, utskrift, bildspel osv). Allt detta är betydligt mer tidskrävande och krångligt att utföra med Photoshop.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar