Klingen
Aktiv medlem
Är en entusiastisk amatör som vill utvecklas inom fotograferingen. Köpte för ett år sedan en beg. EOS 5:a och några objektiv. Tänkte ha 5:an som utgångspunkt och byta upp mig inom objektiven. Har länge funderat på en vidvinkel, men tänkte att det kunde bli en för stor begränsning om jag bara har råd att investera i 1 objektiv nu på en överskädlig framtid. Började därför kika en del på Canons 28-70 2.8L, men nån större beg. marknad verkar inte finnas (för nöjda köpare??) En dröm vore att köpa en 24-70 2.8L , eller 28-70 2.8L nytt, men det tror jag inte kan bli verklighet. Har därför börjat kika en del på "pirat" sidan. Tänkte höra om det finns några som har erfarenhet av tex Sigmas:Sigma 24-70mm f2.8 EX Aspherical DG DF, eller nån motsvarighet ifrån Tamron. Dessa priser är jag beredd att lägga på ett objektiv, men är osäker på om det kan kännas som ett nerköp efter ett tag. Håller dessa gluggar rätt standard och framförallt, har de den rätta känslan? Eller bör jag avvakta nåt år för att köpa original? Snälla hjälp mig...