Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken normalzoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

nisseliten

Ny medlem
Jag har en canon 400d och ska inforskaffa en lite battre normalzoom an standard gluggen som jag fick med.

Fottar endel konserter sa vill ha lite mer som och nan som funkar under lite morkare forhallanden.

Vad tror ni om Canon Objektiv EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM eller ar det inget vidare? Vill saklart inte att de ska kosta multum.
 
Jag har en canon 400d och ska inforskaffa en lite battre normalzoom an standard gluggen som jag fick med.

Fottar endel konserter sa vill ha lite mer som och nan som funkar under lite morkare forhallanden.

Vad tror ni om Canon Objektiv EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM eller ar det inget vidare? Vill saklart inte att de ska kosta multum.

Är den verkligen ljusstarkare än din kit-glugg?

Per.
 
Tamron/Sigma 17/18-50 2.8 är ljusstarkare än både ditt kitobjektiv och 17-85. 17-85 är nog inte vad du letar efter, Eftersom det är inte så skarpt eller bra optiskt(går efter photozone). Både sigmat och tamron är betydligt skarpare, bättre optiskt och ligger i samma prisklass och blir till skillnad ifrån 17-85 ett kliv "uppåt" :)
 
Håller med om att ef 50 1,8 är otroligt prisvärt och passande till konsert foto. Så ljusstarkt och skarpt objektiv för ca 1000kr går ej att hitta på annat håll. Om du vill ha en zoom så rekommenderar jag varmt Sigmas 18-50 2,8. Kostar mer och är ej lika ljusstarkt men då får du ju mer brännvidd att jobba med.
Har ej fotat konsert foto med sigmat men att fota barnen i dålig inomhus belysning går utmärkt utan blixt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.