olssonida
Medlem
Har fått förfrågan att fota mitt första bröllop och sitter och funderar på hur jag ska göra. Jag accepterar gladeligen då jag inte har fått chansen att fota på ett bröllop tidigare. Det är inte riktigt min inriktning men jag känner mig hyfsat bekväm med det och jag vill kunna jobba upp min portfolio på fler plan. Saken är den att jag inte känner paret utan de var en väldigt nära vän till mig som frågade om jag kunde fotografera dom, jag är mitt i uppstarten av mitt företag där jag bland annat kommer jobba med foto och tänkte att de kunde bli en bra start. Men nu funderar jag på vart jag ska lägga mig prismässigt och vad jag ska leverera för dom pengarna. Efter som de är mitt första bröllop vill jag inte lägga mig för högt, men de kommer ändå bli mycket jobb som jag lägger ner då dom vill ha en fotograf hela dagen. Bröllopet kommer ske i göteborg, jag bor i Värmland så de tillkommer resa och boende (bor hos kompisen), alltså en helg försvinner, då jag tänker mig möte med brudparet innan, genomgång så jag har koll på vad som kommer hände och hur dom tänker sig det och efterarbetet. Kommer även behöva köpa till viss utrustning så som extra minneskort och en reflexskärm för jobbet. Har en bra kamera och objektiv, möjlighet till en andra kamera mm.
Först tänkte jag mig ett pris på 8000:-, men de kanske är för högt efter som de är mitt första bröllop, så nu funderar jag på 5000-6000:- i stället. Allt kommer ju gå genom företaget så de är ju ink moms mm.
Det jag tänker mig ingår i det priset är förberedelserna, heldags fotografering, efterbehandling, alla bilderna på usb och i ett galleri på webben som dom kan dela med när och kära, resan dit och hem.
Vilken nivå ska jag lägga mig på?
Först tänkte jag mig ett pris på 8000:-, men de kanske är för högt efter som de är mitt första bröllop, så nu funderar jag på 5000-6000:- i stället. Allt kommer ju gå genom företaget så de är ju ink moms mm.
Det jag tänker mig ingår i det priset är förberedelserna, heldags fotografering, efterbehandling, alla bilderna på usb och i ett galleri på webben som dom kan dela med när och kära, resan dit och hem.
Vilken nivå ska jag lägga mig på?
Senast ändrad: